استاندار یزد:

یزد در موضوع آب مظلوم است/افتتاح پروژه آبرسانی خضرآباد

استاندار یزد گفت: یزد یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بهره‌مندی آب در کشور در زمینه تامین آب روستاها را دارد و این نشان می‌دهد این استان در موضوع آب مظلوم است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی  در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به بخش خضرآباد ‌شهرستان اشکذر به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار شهرستان اشکذر و مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی به منظور آبرسانی به بخش خضرآباد، اظهار داشت: در تامین آب شرب روستاهای استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم ‌و با ٥٧ درصد ‌تامین آب آشامیدنی یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بهره‌مندی در کشور را در تامین آب روستاهای استان یزد داریم.

 
وی افزود: این نشان می‌دهد ما در موضوع آب واقعا مظلوم هستیم و افرادی با اهداف مشخص استان یزد را مورد اتهام قرار می‌دهند که از آب انتقالی به درستی استفاده نمی‌کنند و ‌بی‌توجه نسبت به نیازهای یزد و شهرها و روستاهای استان مواردی را مطرح می‌کنند که ممکن است ذهن هموطنان ما را در برخی مناطق کشور تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
طالبی خاطرنشان کرد: بی‌دلیل نیست که شاهد رشد شهرنشینی در استان یزد و خالی از سکنه شدن روستاها هستیم و یکی از پایین‌ترین شاخص‌های سکونت در روستاها یعنی نرخ کمتر از ۱۵ درصد را داریم.
 
وی عنوان کرد: این بسیار دردآور است که ما در حوزه تامین اصلی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز روستاهای استان یعنی آب با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و این به دلیل تنگ نظری‌هایی است که برخی نسبت به استان یزد در استفاده از منابع آبی موجود در کشور دارند.
 
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم را ارتقاء دهیم تا هم خدمت شایسته ‌ای به مردم روستا داشته باشیم و هم شاهد آسیب‌های اجتماعی کمتری در شهرها باشیم.
 
 پروژه آبرسانی به بخش خضرآباد با اعتبار ۲۹۷ هزار و ۸۷۳ میلیون ریال ۱۹ روستا و یک شهر را با جمعیت ۴ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش قرار می دهد و طول خط انتقال این پروژه ۱۷ کیلومتر است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..