مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد:

ثبت ۱۵۶۲وقف بعد از انقلاب در یزد/فجر فاطمی در ۵۰ بقعه متبرکه یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت هزار و ۵۶۲ وقف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده  در نشستی خبری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: مردم یزد قبل از انقلاب نیز در انجام سنت وقف نسبت به سایر استان‌ها کوشا بودند اما از آنجا که در بسیاری از موارد به نیات واقفان عمل نمی‌شد، نوعی بی‌اعتمادی در مردم ایجاد شده بود.

 
وی افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روند اجرای سنت حسنه وقف در استان یزد افزایشی بوده به نحوی که یزدی‌ها در طول ۴۰ سال گذشته هزار و ۵۶۲ وقف را در این استان به ثبت رساندند.
 
زارع‌زاده خاطرنشان کرد: یزدی‌ها قبل از پیروزی انقلاب و در طول چند قرن، هر سال حدود ۱۷ وقف انجام می‌دادند به نحوی که تا قبل از پیروزی انقلاب، هزار و ۹۹۷ سند مالکیت برای موقوفات استان صادر شده بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: اکنون این آمار به ۷ هزار و ۳۱۲ سند مالکیت رسیده است.
 
زارع‌زاده همچنین با بیان اینکه بیش از یک سوم آثار تاریخی استان یزد موقوفه است و بسیاری از این موقوفه‌ها دارای ظرفیت‌های گردشگری است، بیان کرد: از جمله این بناها می‌توان به موقوفه سرای خان کهنه که با نیت روضه خوانی وقف شده است، اشاره کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر و مقارن شدن آن با ایام فاطمیه بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال در قالب ویژه برنامه فجر فاطمی برگزار می شود.
 
زارع‌زاده عنوان کرد: این ویژه برنامه‌ها امسال در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد اجرا می شود که از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری ۱۵ محفل قرآنی، همایش قرآنی کتاب انقلاب و … اشاره کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..