فعالیت بیش از هزار نخبه در پارک علم و فناوری یزد

بیش از هزار و 500 نفر از نخبگان یزد در پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت علمی و فناورانه هستند.

به گزارش یزدی نیوزرئیس پارک علم و فناوری یزد در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت : خطر مهاجرت شرکت‌های نخبه تهدیدی برای استان یزد است.

داریوش پور سراجیان با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری تاسیس شدند تا نتایج زحمات دانشگاهیان و نخبگان در آنجا متجلی شود افزود : نهالی که در دانشگاه‌ها پرورش پیدا می‌کند، در پارک‌های علم و فناوری به بار می‌نشیند.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد در سال ۸۰ به عنوان دومین پارک در کشور کار خود را آغاز کرد گفت: از ابتدای فعالیت این پارک تا به حال بیش از ۸۰۰ شرکت در قالب هسته‌ها و موسسات فناور مورد حمایت قرار گرفتند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت : هم اکنون ۲۶۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری یزد و در مجموعه شهرستان و سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.
پور سراجیان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد این فعالیت را با بودجه بسیار پایین انجام داده است افزود: به طور مثال برای اشتغال یک نخبه در استان، باید مبلغی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون هزینه کرد، ولی برای اشتغال در زمینه صنعت باید مبلغی بین ۵۰۰ تا یک میلیارد هزینه شود تا یک نفر مشغول به کار شود.
وی گفت : همه این فعالیت‌های با رقمی کمتر از ۲ درصدی که منابع بودجه‌ای وزارت خانه در اختیار ما قرار می‌گیرد که برای شرایط کنونی کشور بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش حائز اهمیتی را ایفا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت : پارک‌ها ی علم و فناوری  با هدف جلوگیری از  مهاجرت نخبگان تشکیل شدند تا  جریان مهاجرت را معکوس و ماندگاری  و اثربخشی  آنها را  در سطح منطقه‌ ایجاد کند.
پور سراجیان با اعلام خطر از اینکه امروزه با پدیده ناپایداری شرکت‌های علم و فناوری در حال روبه‌رو شدن هستیم تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد مهاجرت برخی از شرکت‌های خوب استان هستیم که مسئله پس از مهاجرت فرد نخبه در حال تبدیل شدن به مهاجرت شرکت‌های نخبه چه در سطح منطقه‌ای و چه ملی می‌شود که نیازمند است تغییرات بنیادین مالی و قوانین و مقررات صورت گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..