استاندار یزد تأکید کرد:

در تامین آب شرب روستاهای استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم

‌استاندار یزد در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به بخش خضرآباد شهرستان اشکذر تاکید کرد: با ٥٧ درصد ‌تامین آب آشامیدنی یکی از پایین ترین نرخ های بهره مندی در کشور را در تامین آب روستاهای استان یزد داریم.

به گزارش یزدی نیوز همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر پروژه آبرسانی به بخش خضرآباد ‌شهرستان اشکذر با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "محمدعلی شاه حسینی" فرماندار شهرستان اشکذر "‌حجت الاسلام والمسلمین غالبی" و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در مجتمع ‌حضرت امام حسین علیه السلام واقع در جاده یزد-فولاد افتتاح شد.‌

استاندار یزد در این مراسم افتتاح ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار شهرستان اشکذر و مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی به منظور آبرسانی به بخش خضرآباد، گفت: در تامین آب شرب روستاهای استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم ‌و با ٥٧ درصد ‌تامین آب آشامیدنی یکی از پایین ترین نرخ های بهره مندی در کشور را در تامین آب روستاهای استان یزد داریم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: این نشان می‌دهد ما در موضوع آب واقعا مظلوم هستیم و افرادی با اهداف مشخص استان یزد را مورد اتهام قرار می‌دهند که از آب انتقالی به درستی استفاده نمی کند و ‌بی توجه نسبت به نیازهای یزد و شهرها و روستاهای استان مواردی را مطرح می‌کنند که ممکن است ذهن هموطنان ما را در برخی مناطق کشور تحت تاثیر خود قرار دهد.
وی افزود: بی دلیل نیست که شاهد رشد شهرنشینی در استان یزد و خالی از سکنه شدن روستاها هستیم و یکی از پایین ترین شاخص های سکونت در روستاها یعنی نرخ کمتر از ۱۵ درصد را داریم.
طالبی خاطرنشان کرد: این بسیار دردآور است که ما در حوزه تامین اصلی ترین و اساسی ترین نیاز روستاهای استان یعنی آب با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و این به دلیل نگاه های تنگ نظرانه ‌ای است که برخی نسبت به استان یزد در استفاده از منابع آبی که در کشور موجود است، ‌دارند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: بتوانیم شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم را ارتقا دهیم که هم خدمت شایسته ‌ای به مردم روستا داشته باشیم و هم شاهد آسیب های اجتماعی کمتری در شهر ها باشیم.
‌پروژه آبرسانی به بخش خضرآباد با اعتبار ۲۹۷ هزار و ۸۷۳ میلیون ریال ۱۹ روستا و یک شهر را با جمعیت ۴ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش قرار می دهد و طول خط انتقال این پروژه ۱۷ کیلومتر است.
 
 
افتتاح فاز دوم کارخانه آرمان سلولز
 
 
استاندار یزد همچنین در ادامه سفر به شهرستان اشکذر طرح توسعه محصولات سلولزی و تولید پوشک واحد آرمان سلولز را در شهرک صنعتی فولاد افتتاح کرد که با افتتاح فاز دوم این واحد تولیدی برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد گردید.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..