استاندر یزد در شورای اداری شهرستان اشکذر:

در شرایط امروز به شدت نیازمند وحدت و انسجام ملی هستیم/ از تمام ظرفیت های شهرستان اشکذر برای توسعه استفاده شود

استاندار یزد در شورای اداری شهرستان اشکذر با بیان اینکه لازم است از تمام ظرفیت های این شهرستان برای توسعه استان استفاده شود، گفت: در شرایط امروز کشور به شدت نیازمند وحدت، انسجام ملی، همدلی و همبستگی هستیم.

به گزارش یزدی نیوزشورای اداری شهرستان اشکذر با حضور "‌محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد، "‌عباس حیدری" ‌مدیرکل حوزه استاندار، "‌حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا طالبیان" ‌امام جمعه و "‌محمدعلی شاه حسینی" فرماندار شهرستان اشکذر و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، ‌چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را سال بالندگی انقلاب دانست و بیان کرد:‌ این ایام فرصت مناسبی برای این است که نگاهی دوباره به آرمان ها و اهداف انقلاب بیاندازیم و اگر موضوع توسعه را ملاک و معیار قرار دهیم، با ‌انقلاب اسلامی یک جریان مستمر از توسعه و آبادانی در کشور صورت گرفت.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: ‌خوشبختانه با همه مشکلاتی که دشمنان نظام برای ما ایجاد کردند، ‌وجود برخی منازعات داخلی در مقاطعی از زمان و تحریم های ظالمانه تا امروز که شدیدترین نوع تحریم ها را شاهد هستیم، ‌انقلاب در مسیر توسعه بسیار موفق بوده است.
وی افزود: ‌عده ای این مطلب را بیان می کنند که اگر انقلاب هم نمی شد فرآیند توسعه در ایران درحال انجام بود اما نکته ای که به آن توجه نمی شود این است که در ساختار قدرت در نظام گذشته  این توسعه ها عاری از مشارکت مردم به عنوان کلیدی ترین عنصر توسعه بود.
طالبی خاطرنشان کرد: ‌ انقلاب اسلامی توانست مشارکت مردم را به صحنه بیاورد و به مردم این باور را بدهد که می‌توانند به اتکای خودشان و با همراهی و همدلی دولت و نظام برآمده از خودشان فرآیند توسعه را در کشور رقم بزنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: امروز بعد از ۴۰ سال از گذشت عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران جزو ۱۶ کشور ‌برتر دنیا در تولید علم می باشد و این جایگاه برجسته ای است که به اتکای آن توانسته ایم صنایع و اقتصادی را بنیانگذاری کنیم که متکی به خودمان باشد؛ برخلاف رژیم گذشته که اقداماتی صورت گرفت که به سمت صنایعی که وابستگی ما را به خارج از کشور تضمین می کرد در حال حرکت بودیم.‌‌
 
 
از تمام ظرفیت های شهرستان اشکذر برای توسعه استفاده شود
 
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود شهرستان اشکذر را نماد یکی از مناطقی دانست که انقلاب اسلامی توانسته است به رشد و توسعه آن کمک شایسته‌ ای نماید.
وی ادامه داد: یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای اشکذر نزدیکی به مرکز استان است که توانسته جاذبه‌های بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم کند و در کنار آن منابع طبیعی خوبی است که در بخش کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.
استاندار یزد ‌افزود: باید برای توسعه استان و این شهرستان از تمام ظرفیت‌های اشکذر استفاده شود و در کنار این توسعه به مسائلی مانند محیط زیست و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بومی نیز توجه ویژه‌ای گردد.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هیچ واحد صنعتی در استان ‌نباید بدون مجوزهای محیط زیستی شروع به کار کند ‌و به بهره‌برداری برسد و در بحث اشتغال نیز از فرمانداران می‌خواهیم به عنوان یک مطالبه جدی از واحدهای تولیدی اشتغال نیروهای بومی فارغ التحصیل دانشگاهی را در اولویت به کارگیری نیروی انسانی خود قرار دهند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..