استاندار یزد:

شهرستان خاتم به الگوی استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی و دامپروری تبدیل شود/ پیاده سازی مدل های موفق گردشگری

استاندار یزد در شورای اداری شهرستان خاتم ضمن بیان پیاده سازی مدل های موفق گردشگری برمبنای ظرفیت های طبیعی و تاریخی گفت: شهرستان خاتم به الگوی استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی و دامپروری تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوزشورای اداری شهرستان خاتم با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد،«عباس حیدری» مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفراس فرمانداری تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد بیان کرد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب و گذشت چهل سال از این دوران طلایی؛ برای بررسی دستاوردهای انقلاب،مقایسه وضعیت امروز و گذشته شهرستان خاتم گویای خدمات بسیار خوب و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم است. 
«محمدعلی طالبی» افزود:مورد قبول است که این شهرستان کم تر توسعه یافته و هم چنان ظرفیت های بسیار خوب و بالقوه زیادی دارد اما افتتاح پروژه گازرسانی در ۶ روستای بخش مرکزی شهرستان خاتم و دورترین منطقه از مرکز استان در شرایط فعلی کشور، خود نمادی از خدمات موثر نظام به شمار می رود.
طالبی اظهار داشت: امید است با  اهتمام و پیگیری جدی که مسئولان اجرایی این شهرستان دارند بتوانیم منشا فعالیت های اثرگذاری باشیم و در این راستا بعضی از طرح های نیمه تمام یا بلاتکلیف در حوزه صنعت وجود دارد  که  باید به سرعت  تعیین و تکلیف شوند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه طرح های موجود که اشتغال بیشتری به همراه دارند و رونق گردشگری به عنوان اولویت مهم  این منطقه با پیاده سازی مدل های موفق مورد توجه قرار گیرد زیرا  استعداد و پتانسیل شهرستان خاتم در این عرصه چشمگیر است.
 عالی ترین مقام اجرایی استان به فعالیت های شاخص مناطق هم جوار در حوزه گردشگری اشاره و گفت:آثار تاریخی و ظرفیت های طبیعی ارزشمندی در خاتم  وجود دارد و می توان به شکلی متنوع در حوزه گردشگری از جنگل گرفته تا میراث تاریخی سرمایه گذاری کرد.
استاندار یزد افزود: شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی به پایلوت در زمینه اصلاح الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب تبدیل شود و در  بحث دامپروری و استفاده از گونه های جدیدی که به لحاظ اقتصادی ارزش افزوده بسیاری دارند نیز به شکلی فعال عمل کند.
«محمدعلی طالبی » بیان کرد: ضروریست در توسعه زیرساخت و راه نیز مسیرهای شهربابک و یزد و  اتصال شهرستان به شبکه سراسری راه آهن با جدیت دنبال شود که در این راستا و برای توسعه تمام بخش ها تقویت روحیه تعامل و همکاری میان مدیران،نخبگان ،روحانیون و بهره گیری از ظرفیت مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستا اهمیت دارد.
در  این جلسه «محمدرضا علمدار یزدی » مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت؛ « علی علیخانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و « علی اکبر میدان شاهی » مدیرعامل شرکت گاز استان  نیز حضور داشته و به ارائه گزارشی از پروژه ها و اقدامات دستگاه های  اجرایی متبوع در شهرستان خاتم پرداختند. 
 
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..