فرهنگ اصیل ‌یزدی به عنوان هویت ناب ایرانی اسلامی در دنیا مطرح است

معاون استاندار یزد با بیان اینکه فرهنگ اصیل ‌یزدی به عنوان هویت ناب ایرانی اسلامی در دنیا مطرح است، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی امروز مورد هجمه قرار گرفته و دشمن می‌خواهد این سبک را از ملت ایران بگیرد.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی‌وند در مراسم اختتامیه هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن مترکه کشور، معماری ایرانی اسلامی را یک تمدن بی نظیر دانست و اظهار داشت: استان یزد جزو یکی از تمدن‌های بی‌نظیر ایرانی اسلامی در کشور و حتی دنیا محسوب می‌شود، توسط پدران این سرزمین برجای گذاشته‌اند که باید ثبت ملی شود.

 
وی با بیان اینکه فرهنگ اصیل ‌یزدی یک هویت ایرانی اسلامی است و باید حفظ شود افزود: بقعه‌ها و اماکن متبرکه بخشی از خاطرات زیبای زندگیمان را تشکیل می‌دهد که باید با تغییر رویکردهایی که در سازمان اوقاف کشور رخ داده است این روحیه را در نسل جوان ایجاد کرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به فضای فریبنده فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروزه شاید یک جوان از خانه بیرون نرود و تمام اماکن تاریخی و متبرکه را بشناسد که این امر می‌تواند گاهی اوقات فریبنده باشد و باید این دلچسبی‌ها از نزدیک تجربه شود.
 
زینی‌وند تصریح کرد: در واقع این اماکن تعداد و هویت‌شان مشخص است و گاهی از اوقات در فضای مجازی مورد هجمه قرار می‌گیرند که باید به این موضوع پرداخت تا بر روی جوانان ما اثری نداشته باشد.
 
 
 
وی با تاکید بر اینکه یک مصون‌سازی از اماکن متبرکه باید انجام شود گفت: ظرفیت‌های عظیمی در اداره اوقاف موجود است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و جذب گردش‌گر به کار گرفته شود.
 
زینی‌وند سازمان اوقاف و امور خیریه را یک نهاد کارآفرین دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک سرمایه‌گذار کشوری در حال کار آفرینی است که باید به بخش‌های دانش‌بنیان توجه داشته باشد و اشتغال ایجاد کند.
 
وی در ادامه افزود: کسب و کارهایی که توسط جوانان ایجاد می‌شود را باید مورد حمایت قرار داد و اگر به این امر توجه نشود خارجی‌ها فرهنگ و کسب و کار خود را به نوعی به ما اعمال می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..