سازمان اوقاف برای تولید داروی بیماران ضایعه نخاعی ورود کرد

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه اوقاف آمادگی مشارکت در بحث بازآفرینی شهری را دارد از ورود اوقاف به تولید داروی بیماران ضایعه نخاعی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی حاتمی در آیین اختتامیه هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه کشور در یزد، با اشاره اظهار داشت: زمانی که دین اسلام وارد ایران شد، روح بلند اسلام با معماری ایرانی تلفیق و بعد از آن شاهکارهای بی‌نظیری برجای گذاشته شد.

 
وی با اشاره به زیبایی و کیفیت معماری مسجد جامع یزد افزود: اگر به محراب مسجد جامع توجه کنید به گونه‌ای طراحی شده که تمام موازین اسلامی در آن لحاظ شود.
 
معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه اوقاف در امور عمرانی بقاء متبرکه و مساجد کشور نقش دارد خاطرنشان کرد: امروزه باید با استفاده از مشاوران کاری صورت گیرد تا به سمت هویت معماری ایرانی اسلامی حرکت کنیم.
 
حاتمی با اشاره به اصول موجود در معماری اصیل ایرانی و اسلامی گفت: به این معماری‌ها باید توجه شود زیرا روح بلند اجتماعی اسلامی را نشان می‌دهد و سادگی که در این معماری‌ها وجود دارد اتفاقاتی است که سال‌ها بزرگان بر روی آنها کار کرده‌اند.
 
 
 
وی با بیان اینکه زوایا و انحناهای معماری ایرانی اسلامی دارای محتواهای غنی و منطبق است اضهار داشت: اگر به این موضوعات دقت داشته باشیم می‌بینیم که از کسرت به سمت وحدت حرکت می‌کند و نتیجه مسجدی می‌شود که وقتی در فضای آن قرار می‌گیرید انسان را به سمت تعالی روح بخشی سوق می‌دهد.
 
معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اماکن غیر متبرکه‌ای که تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه است گفت: یک سوم اماکن میراثی در کشور که ثبت شده و این به جز موقوفات یا  یا بقا متبرکه است که ۱۲۰۰ موقوفه و بیش ۵۰۰  کاروانسرای وقفی ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ و معماری اسلامی با هم گره خورده است تصریح کرد: ما نباید این گره را از هم جدا کنیم و اگر دیدگاهی نسبت به حوزه عمران در بخش موقوفات داریم باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
 
حاتمی با اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش بازآفرینی شهری گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، بسیاری از بافت‌های فرسوده و قدیمی که در حاشیه شهرا وجود دارد، مربوط به موقوفات است که نیازمند تعاملات جدی میان ادارات اوقاف و استانداری‌ها هست.
 
وی با بیان اینکه وقف محرک جامعه است و به توسعه شهری کمک می‌کند افزود: در سازمان اوقاف به غیر از فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم انجام می‌شود که بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است که در اختیار سازمان اوقاف است و نیاز به احیا دارد.
 
معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش‌های تولید علوفه، فعالیت‌های دانش‌بنیان، محیط زیست، پزشکی و حوزه‌های کسب و کاری اعلام آمادگی می‌کند و باید در جامعه جا بیافتد که وقف در خدمت نیازهای جامعه است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد در خط مقدم اقتصاد کشور ارائه خدمات دهد خاطرنشان کرد: در حال تولید دارویی هستیم برای کسانی که ضایعه نخاعی دارند و اگر موفق به تولید این دارو شویم ۳۰ تا ۷۰ درصد از کسانی دچار ضایعه نخاعی هستند می‌توانند به زندگی بازگردند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..