مدیرکل گمرک استان یزد:

ارزش کالاهای صادراتی استان یزد به ۳۸۶ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک استان یزد، ارزش کالاهای صادراتی این استان را ۳۸۶ میلیون دلار در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین سلمانی در نشست خبری مدیران اقتصادی استان یزد به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در سال جاری میزان صادرات استان یزد بالغ بر یک میلیون و ۵۹۲ هزار تن بوده که ارزش کالاهای صادراتی به ۳۸۶ میلیون دلار رسیده است.

 
وی، مقصد اغلب کالاهای صادراتی استان را کشورهای شرق آسیا، کشورهای عربی، افغانستان و پاکستان اعلام کرد و بیان داشت: عمده ترین خریداران کالاهای یزد متقاضی مصالح ساختمانی نظیر کاشی و سرامیک هستند.
 
سلمانی افزود: قطعات فولادی، شیشه و … نیز از دیگر کالاهای صادراتی استان هستند و ترکیبات مولیبدن نیز از ارزشمندترین کالاهای صادراتی استان به شمار می‌رود.
 
مدیرکل گمرک استان یزد،‌میزان واردات استان از طریق گمرک را نیز ۴۳ هزار و ۳۲۶ تن به ارزش بیش از ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.
 
وی همچنین از صدور ۳۰ هزار فقره اظهارنامه صادراتی خبر داد و گفت: این گمرک دارای تمام مجوزهای صادراتی است و به عنوان یک گمرک مستقل در منطقه مرکزی ایران فعالیت می کند.
 
سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: گمرک استان یزد جزو پنج گمرکی است که به صورت تخصصی مجوز طلا، جواهرات و فلزات گرانبهای کشور را دارد و مجاز به ترخیص بدلیجات و زیور آلات بدلی است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 

بخش نظردهی بسته شده است..