تولید ۱۵ تن ماهی قزل آلا از استخرهای پرورش ماهی یزد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد با بیان این که دو رویکرد پرورش و ترویج مصرف آبزیان در دستور کار استان است، گفت: طی یک سال گذشته 15 تن ماهی قزل آلا در شهرستان یزد تولید شده است.

به گزارش یزدی نیوز،«محمدرضا فتوحی» اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۲۰  واحد پرورش ماهی با تولیدی معادل ۱۵ تن در شهرستان در حال فعالیت می‌باشند .

 
وی از توسعه پرورش ماهیان قزل آلا در استان یزد خبر داد و افزود: در مهرماه امسال ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب شهرستان رهاسازی شده و حدود ۱۵ تن ماهی قزل آلا قابل صید و برداشت می‌باشد .
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد با اشاره به این‌که در استان کم آبی مانند یزد وجود استخرهای ذخیره آب کشاورزی پتانسیل خوبی برای  پرورش آبزیان می باشد، گفت: جهت ترویج پرورش و مصرف آبزیان دو دوره کلاس‌های آموزشی برگزار گردیده و در زمینه ترویج مصرف آبزیان کلاس‌های طبخ انواع آبزیان در مراکز جهاد کشاورزی فهرج و زارچ برگزار گردیده است
 
فتوحی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در سال آینده با عنایت به کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرستان شاهد افزایش تعداد استخرها و تولید بیشتر ماهی قزل آلا در شهرستان یزد باشیم .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..