مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد خبر داد؛

فروش ۷۷ میلیارد ریال اموال منقول طی ۹ ماه امسال در یزد

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی یزد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه اقتصادی، گفت: ‌در 9 ماهه امسال 77 میلیارد ریال اموال منقول در استان یزد به فروش رسیده است .

به گزارش یزدی نیوز«علی نمازی» در نشست خبری که به منظور اعلام دستاوردهای چهل سالگی انقلاب با حضور مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: استقلال و رهایی از استعمار قدرت‌های بزرگ مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

 
وی با اشاره به توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، افزود:‌ انقلاب اسلامی ایران علی رغم توطئه‌های متعدد دشمنان با اقتدار به پیش رفته و به دستاوردهای بزرگ در حوزه‌های مختلف دست یافته است.
 
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد در ادامه به نقش مهم رسانه‌ برای مقابله با دشمنان اشاره کرد و گفت: مقابله فنی نیازمند اطلاع رسانی سریع است که با اقدام کارشناسانه رسانه ها صورت می‌گیرد .
 
نمازی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات اساسی و بنیادینی در کشور و استان هستیم، تصریح کرد: آموزش نیروهای انسانی با کیفیت، تاسیس دانشگاه ها و ایجاد چندصد رشته تحصیلی مختلف دستاوردهای انقلاب اسلامی است .
 
وی کسب رتبه دوم نسبت تعداد تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در کشور را یکی دیگر از دستاوردهای چهل ساله انقلاب دانست و بیان کرد: استان یزد رتبه سوم کشور را از نظر تعداد پزشک به ازای هر هزار نفر به خود اختصاص داده است .
 
این مسئول خاطرنشان کرد: تاسیس اولین مرکز تحقیقات و درمان ناباروری کشور در استان یزد افتخار بزرگی است که اکنون در این دیار انجام شده است .
 
وی در ادامه به تحولات اساسی در زمینه سرمایه گذاری بخش عمومی و دولتی در استان اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی یزد در زمینه تولید انرژی برق پیشرفت های چشمگیری داشته است به گونه ای که در حال حاضر بیش از حد نیاز در استان برق تولید می شود .
 
نمازی با بیان این که استان یزد در زمینه استخراج سنگ آهن رتبه اول، رتبه چهارم در توسعه صنعتی کشور  و در زمینه تولید محصولات گلخانه ای رتبه دوم را کسب کرده است، گفت: موارد ذکر شده مهمترین دستاوردهای چهل ساله انقلاب در بخش سرمایه گذاری دولتی است .
 
وی با اشاره به این که سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان یزد طی این چهل سال بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: استان یزد با کسب رتبه اول در زمینه تولید کاشی و سرامیک، رتبه دوم تولید محصولات نساجی و رتبه سوم در تولید برخی محصولات کشاورزی جایگاه خوبی در کشور دارد .
 
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت های وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سال ۶۵ گمرک استان یزد به عنوان گمرک مستقل ایجاد شده و اکنون مجوزهای صادراتی را دارد .
 
وی به صادرات بیش از دو میلیون تن کالا در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۶هزار تن کالا از این گمرک وارد شده که ۴۰ درصد آن ماشین آلات و ۴۰ درصد نیز واردات مواد اولیه تولیدی بوده است .
 
نمازی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که شبکه بانکی استان یزد رتبه نخست سرانه شعب بانکی در کشور دارد، افزود: در حال حاضر ۳۳ بانک در استان فعالیت دارند .
 
وی تصریح کرد: بانک های استان رتبه پنجم کشور را در سرانه تصحیلات پرداختی در سیستم بانکی به خود اختصاص دادند .
 
این مسئول در ادامه به توسعه صنعت بیمه در استان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر حق بیمه سرانه و توسعه صنعت بیمه در استان ۵۵ درصد افزایش داشته است .
 
وی با اشاره به این که در سال های اخیر میزان خسارات پرداختی توسط بیمه ۴۶درصد رشد داشته است، افزود: استان یزد در سرانه حق بیمه رتبه دوم را کسب کرده است .
 
نمازی خاطرنشان کرد: فعالیت بیش از ۲۰ شرکت بیمه ای در استان و گردش مالی ۶۰۰ میلیارد تومانی صنعت بیمه استان در سال گذشته را از دیگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب در این بخش عنوان کرد .
 
وی با بیان این که مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان در سال ۷۴ ایجاد شده است، تصریح کرد: این سازمان که به منظور ساماندهی قاچاق کالا و ارز ایجاد شده است فعالیت های خوبی انجام داده است .
 
نمازی فروش ۷۷ میلیارد ریالی اموال منقول در ۹ ماهه سال جاری را یکی از اقدامات این بخش عنوان کرد و گفت: ساماندهی و مدیریت سپرده دستگاهای اجرایی از دیگر اقداماتی است که منجر به ساماندهی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سپرده دستگاه های اجرایی در سال گذشته شده است .
 
وی ساماندهی بیش از پنج هزار و ۴۰۰ ملک دولتی و ساماندهی و ثبت دو هزار خودروی دولتی را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد .
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در بخش امور مالیاتی ۵۲۷ پرونده طی ۶ ماه اخیر مورد رسیدگی قرار گرفته که در نهایت ۲۴۰ مورد از این پرونده ها به تهران ارسال شد، برای ۱۱ مورد رای صادر شده، ۳۴ مورد برای کارشناس ارسال شده و ۲۴ مورد نیز مختومه اعلام شده است .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..