گلایه‎‎مندی ‎مردم از افزایش قیمت گوشت

هر چند این روزها بالا و پایین رفتن طلا و ارز تبدیل به دغدغه‌ای برای بسیاری از مردم شده است اما گوشت گوسفند هم کم از طلای این روزهای مردم ندارد و افزایش قیمت گوشت و پایین آمدن توان خرید مردم به گلایه‏مندی مردم منجر شده است.

به گزارش یزدی نیوزافزایش قیمت گوشت در حالی در کشور ادامه دارد که گوشت‌های تنظیم بازار گرم و منجمد نیز وارد بازار شده‌اند و در حال توزیع هستند.

 
نکته حائز اهمیت این که قیمت گوشت برای خانوده‎‎های کم برخوردار جامعه نیز مهم شده و گلایه‎‎مندی انها را نیز به همراه دارد.
 
به سراغ برخی از شهروندان رفتیم تا نظرشان در مورد افزایش قیمت گوشت و مشکلاتشان در این باره جویا شویم.
 
مهمان شدن برای کاهش فشارهای گرانی!
 
یکی از جوانان یزدی که به تازگی ازدواج کرده و به سر خانه و زندگی‏اش رفته از افزایش قیمت‌ها بسیار گلایه‏مند است  می‌گوید: وقتی نمی‌توانیم از پس خرید چند کیلو میوه بربیاییم، چطور می‌توانیم گوشت بخریم؟
 
وی که همسرش نیز باردار است و به قول خودش گاهی هوس غذاهای گوشتی هم می‌کند، می‌گوید: شاید خنده‌دار باشد اما واقعیت این است که با این حقوق ناچیز شاگردی و وضعیت فعلی قیمت‌ها، برای خوردن برخی از غذاها خودمان را میهمان خانه پدر و مادرمان می ‎ کنیم.
 
عید نوروز و پذیرایی با آش بجای غذا
 
«محمد دهقان» یکی دیگر از شهروندان یزدی هم اظهار می‌کند: هر چه به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، گوشت هم گران‌تر می‌شود به طوری که به نظر می‎‎رسد تا عید قیمت آن به ۱۰۰ هزار تومان هم خواهد رسید.
 
وی اضافه می‌کند: متاسفانه شاید در کنار این که از ماهی پلوی شب عیدمان فاکتور گرفته‌ایم، باید مهمانانمان را با آش سیر کنیم و قید گوشت در غذایمان را بزنیم.
 
۲۰ هزار تومان پول کمی نیست!
 
«ریحانه زارع» که دانشجوی شیراز و ساکن یزد است نیز از گرانی گوشت گوسفند گلایه می‌کند و می‌گوید: یک دانشجو علاوه بر هزینه‌های خوابگاه و دانشگاه، باید مخارج خود را نیز تامین کند و این قیمت‌های سرسام ‌آور در توان قشر دانشجو نیست.
 
وی ادامه می‌دهد: با ۲۰ هزار تومان پول، تنها یک تکه کوچک استخوان و مقدار بسیار کمی گوشت از قصابی خریدم که این میزان برای پختن غذای یک نفره در یک وعده کفایت می‌کند ولی ۲۰ هزار تومان هم برای این قشر مبلغ ناچیزی نیست.
 
کوچک شدن سفره با کاهش توان خرید
 
«عزرا دهقانی محمد آبادی» یکی از شهروندان یزدی هم در رابطه با وضعیت گوشت قرمز به خبرنگار ایسنا می ‎ گوید: متاسفانه گوشت گوسفند خیلی گران شده و توان خرید ما به همان میزان کاهش یافته است.
 
وی که به گفته خود مسئولیت خانواده‌ای چهار نفره را بر عهده دارد، از ناتوانی در خرید گوشت گلایه می‌کند و می‌گوید: اگر قبلا هفته‌ای یک کیلو گوشت مصرف می ‎ کردیم، دیگر باید به ماهی یک کیلو گوشت بسنده کرد.
 
این شهروند یزدی تصریح می‌کند: من که شاغل هستم باید این گونه برای خرید گوشت نگران باشم، خدا به داد  خانواده ‎ هایی برسد که مشکلاتی مانند بیکاری و فقر دارند، آنها چگونه گوشت می‌خرند؟
 
توزیع گوشت تنظیم بازار تا تعدیل قیمت‌ها
 
این در حالی است که «علی افشارپور» معاون امروز بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، عنوان می‌کند که متاسفانه یزد در حوزه‌ی دام تولید‌کننده نیست و همین امر منجر شده تا تغییر قیمت گوشت در سایر استان‌ها بر قیمت عرضه آن در استان یزد تاثیرگذار است.
وی با بیان این که گوشت قرمز تنظیم بازار نیز در حال توزیع است، اظهار می‌کند: هر شهرستان متناسب با جمعیت و سهمیه‌بندی خود، گوشت منجمد گوساله و گوشت گرم گوسفندی دریافت می‌کند که در شهر یزد نیز در ۵۰ فروشگاه مختلف توزیع می‌شود. 
 
افشارپور ادامه می‌دهد: متقاضیان گوشت قرمز تنظیم بازار می‌توانند از طریق شماره‌ تماس‌های ۵-۳۶۲۴۸۰۵۱، ۳۶۲۴۷۳۷۷، ۴- ۳۵۲۵۲۰۱۲ از محل توزیع این گوشت آگاه شوند.
 
به گفته‌ی وی، البته در هر فروشگاه یک بازرس از سازمان صمت استان حضور دارد، اما شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف با شماره ۱۲۴ تماس و موارد تخلف را گزارش دهند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..