مدیر شعب بانک مسکن یزد خبر داد؛

مهلت بخشیدگی جرائم تاخیر بازپرداخت تسهیلات تمدید شد

مدیر شعب بانک مسکن استان ضمن معرفی خدمات ارائه شده توسط شعب این بانک، اعلام کرد: اجرای طرح موسوم به چاووش(بخشیدگی جرائم تاخیر) به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش یزدی نیوز«صیدنبی حیدریان» ضمن تبریک ایام الله دهه فجر از جمله اهداف تسهیلاتی بانک مسکن را اهتمام به بخش تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از اقشار متوسط جامعه، واحد‌های مسکونی میان متراژ با رعایت الگوی مصرف و استطاعت بازپرداخت اقساط توسط متقاضیان ذکر کرد.

 
وی افزود: در حال حاضر بانک مسکن با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بانک توسعه‌ای-تخصصی با ۸۰ سال سابقه علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن و موضوعات مرتبط با نظام تامین مالی مسکن و ساختمان فعالیت کرده و انواع خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی را از جمله سپرده‌پذیری، پرداخت تسهیلات، صدور ضمانتنامه، خدمات ارزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مشاغل، خوداشتغالی، جامعه ایثارگران و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در بخش مسکن که مهمترین و اساسی‌ترین نیاز مردم است را ارائه می‌کند.
 
حیدریان با توجه به اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش‌های اقتصادی و همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات جهت تامین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن و ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره‌ای به فعالان، توسعه‌گران و سازندگان واحد‌های مسکونی منطبق برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیای بافت‌های فرسوده شهرهای میان جمعیتی از جمله ماموریت بانک مسکن است.
 
حیدریان گفت: بانک مسکن با توجه به نوع فعالیت خود، تسهیلات در حوزه خرید و ساخت مسکن را مبتنی بر سپرده‌گذاری یا بدون سپرده‌گذاری تعریف کرده که متقاضیان با توجه به شرایط خود یکی از این روش ‎ ها را می‌توانند انتخاب کنند.
 
به گفته وی، بانک مسکن طی ۸۰ سال فعالیت خود و ایجاد صندوق پس انداز مسکن، موجب شد منابع مردم در تامین مسکن فعال شود و امروز روند تکاملی صندوق پس انداز مسکن به نقش‌آفرینی صندوق پس‌انداز مسکن یکم منتهی شده و بانک مسکن از همین طریق، تاکنون تامین مالی میلیون‌ها خانوار متقاضی مسکن را انجام داده است.
 
این مسئول تصریح کرد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم دو نقش برجسته و دست آورد داشته است؛ از یک طرف، این صندوق به عنوان یک محصول تامین مالی مسکن می‌تواند بخشی از اقشار جامعه متقاضی مسکن را با نرخ فوق‌العاده پایین و تسهیلات بلندمدت تامین مالی کند و از طرفی نظام پس‌انداز مسکن را احیاء کند.
 
وی ادامه داد: بانک مسکن در طی سالیان با ایجاد برنامه‌ریزی‌های مستمر در جهت ایجاد شرایطی برای اقشار مختلف در اقصی نقاط کشور انواع تسهیلاتی را برای ساخت و همچنین خرید مسکن تدارک دیده است.
 
وی انواع تسهیلات ساخت مسکن را برای انفرادی و انبوه سازان شامل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن یا حساب ممتاز، حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات بدون سپرده و تسهیلات بافت فرسوده برشمرد و تاکید کرد: مجموعه سیاست‌های بانک همواره در راستای خانه‌دار شدن مردم و حمایت مالی از انبوه‌سازان حرفه‌ای و مجتمع‌سازان که نقش مهمی در ساخت‌ و ساز دارند، بوده است.
 
حیدریان تسهیلات قابل پرداخت در بانک مسکن را به تشریح کرد و گفت: بانک مسکن، استفاده از تسهیلات از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم برای ساخت و خرید انفرادی واحد مسکونی را تدارک دیده که در این نوع تسهیلات که مبتنی بر سپرده گذاری است، سقف فردی پرداختی برای مرکز استان ۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان است.
 
به گفته وی، زوجین نیز می‌توانند به صورت تجمیعی، ۱۲۰ میلیون تومان در مرکز استان و در سایر شهرهای استان ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
 
وی نرخ بازپرداخت این تسهیلات را در مناطق شهری ۸ درصد و در مناطق بافت فرسوده شش درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله عنوان کرد.
 
حیدریان برای مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده‌گذاری از تسهیلات مسکن در سال جاری را داشته باشند نیز گفت: این دسته از مشتریان می‌توانند با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن در شهر یزد از سقف تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به صورت فردی و در صورت استفاده به صورت زوجین تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۲ سال بهره‌مند شوند. در ضمن نرخ بازپرداخت این تسهیلات از ۱۸ به ۱۷.۵ درصد کاهش یافته است.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان جهت مشتریانی که قصد برنامه‌ریزی طولانی‌تری جهت خانه‌دار شدن خود یا فرزندشان را دارند استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن جوانان در حال حاضر با نرخ بازپرداخت ۹ درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ سال را پیشنهاد کرد.
 
وی از دیگر انواع تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت می‌شود را تسهیلات بدون سپرده ساخت بیان و اظهار کرد: به منظور ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری و ساخت‌ و ‌ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از ۱۸ به ۱۶ درصد کاهش و مدت بازپرداخت تسهیلات از ۱۲ سال به ۱۵ سال افزایش یافته است.
 
حیدریان یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات در حال متمرکز شدن روی انبوه‌سازان دارای گواهی نامه صلاحیت دار است و قطعاً این رویکرد ارتقا کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه‌ای را به دنبال خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: به منظور تشویق سازندگان حرفه‌ای نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.
 
وی با اشاره به طرح مسکن مهر نیز افزود: بانک مسکن در قالب طرح مسکن مهر از ابتدا تاکنون بیش از دو میلیون واحد مسکونی را تامین مالی کرده است که سهم استان در طرح مسکن مهر ۲۶ هزار واحد مسکونی بوده که ۹۸ درصد واحدهای احداثی به خریداران تحویل شده است.
 
مدیر شعب استان یزد میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط این بانک را در سال جاری در استان بیش از ۹۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و اشتغالزایی و ۱۳۰۰ مورد تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان در ادامه افزود: در جهت حمایت از گیرندگان تسهیلات که بنا به دلایلی تسهیلات آنها معوقه شده است، اجرای طرح موسوم به چاووش(بخشیدگی جرائم تاخیر) به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس بانک و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد تا مشتریان بیشتری بتوانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.
 
وی از پیش‌بینی یک امتیاز ویژه در فاز جدید اجرای طرح چاووش خبر داد که بر اساس آن مشتریانی که فاقد مطالبات غیرجاری بوده  یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام کنند، تغییر نام مدیون (انتقال تسهیلات به غیر) بدون واریز درصد، در طول دوره طرح امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی با اشاره به اجرایی شدن ماده ۲ تبصره ۳۵ قانون بودجه توسط بانک مسکن، تصریح کرد: علاوه بر طرح چاووش که با تصمیم هیات مدیره بانک مسکن در حال اجراست، ظرفیت بسیار مطلوب دیگری نیز مطابق ماده ۲ تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ به شعب بانک ابلاغ شده است که بر اساس آن، مشتریان می‌توانند با تسویه اصل تسهیلات دریافتی، از بخشودگی سود و جرایم متعلقه برخوردار شوند.
 
حیدریان در پایان از مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات و مشمولین طرح بخشودگی جرائم بانک مسکن خواست تا جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مشاوره تخصصی قابل ارائه به شعب بانک مسکن در سراسر استان مراجعه کنند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..