تولید سالانه بیش از ۴۵۰ تن گوشت شتر در یزد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی یزد با اشاره به پرورش مرتعی، صنعتی و توسعه همه جانبه شتر در استان، گفت: سالانه بیش از 450 تن گوشت شتر در استان یزد تولید و توزیع می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«نادر سلیم» با بیان این که پرورش شتر در استان غالبا به صورت مرتعی انجام می‌شود، اظهار کرد: در راستای پرورش شتر به صورت صنعتی و پرواری تاکنون بیش از ۲۰ مورد مجوز صادر شده است .

 
وی با اشاره به وجود ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر شتر در استان یزد، افزود: با توجه به این که شتر نسبت به سایر دامها از مقاومت بالاتری برخوردار است، تمام شهرستان‌های استان یزد مستعد پرورش شتر هستند .
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد با بیان این که به طور کلی شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد رتبه اول تا سوم پرورش شتر را به خود اختصاص دادند، گفت: سالانه بیش از ۴۵۰ تن گوشت شتر در استان تولید و توزیع می‌شود .
 
سلیم با اشاره به این که ذائقه مردم بیشتر با گوشت گرم مزاج سازگار شده است، تصریح کرد: گوشت شتر در بازارهای استان یزد مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پرورش شتر به صورت مرتعی و صنعتی و توسعه همه جانبه آن در استان جز برنامه‌های بلند مدت بخش توسعه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان است . 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..