نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد

لزوم تدوین کتابچه سلامت برای سنین مختلف

آیت الله ناصری بر تدوین کتابچه سلامت برای سنین مختلف در استان یزد تاکید کرد .

به گزارش یزدی نیوز نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه کتابچه سلامت برای افراد در سنین مختلف تدوین شود گفت: باید ریشه‌یابی شود که چرا به این میزان آمار دیابتی‌های استان بالا رفته است.

آیت الله محمد رضا ناصری در جمع مسئولان دیابت استان یزد با اشاره به اینکه در یزد باید ریشه‌یابی شود که چرا به این میزان آمار دیابتی‌های استان بالا رفته است اظهار داشت: علت به وجود آمدن این مسئله را باید مورد بررسی قرار داد تا این آمار کاهش یابد.
وی اظهار داشت : ما باید یک برنامه ریزی کامل از اول دبستان تا دبیرستان و بعد از آن داشته باشیم تا فرد اطلاع داشته باشد که چه کاری انجام دهد که به بیماری‌های گوناگون مبتلا نشود و این مسئله سبب آگاهی جامعه و کاهش بیماری در افراد و سطح جامعه می‌شود.
امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند موثر باشد این است که روحانیون با همکاری آموزش و پرورش در مدارس حضور پیدا کنند و اعتقادات نسل جوان را احیا کنند افزود: اگر این همکاری انجام می‌پذیرفت و می‌توانستیم که کودکان را از همان سنین ابتدایی با مبانی دین و اخلاق آشنا کنیم و اعتقاداتشان را استوار سازیم بدون شک بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌هایی که آموزش و پرورش باید در دستور کار خود قرار داد، تربیت افراد برای تفکر و اندیشیدن است اظهار داشت: متاسفانه امروزه می‌گویند که بخوانید و نمره بگیرید و در این مسیر تفکری وجود ندارد.
آیت الله ناصری گفت : اگر کتابچه سلامتی تدوین شود و به افراد در سنین مختلف این آگاهی را برساند که چگونه غذا بخورند، ورزش کنند و چه مواردی را رعایت کنند بسیاری از بیماری‌ها را در سنین بالاتر شاهد نخواهیم داشت و این آماری که هر ساله نسبت به بیماری‌های مختلف ارائه می‌شود، بسیار کاهش خواهد یافت.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..