معاون وزیر ورزش و جوانان:

سهم ورزش روزانه مردم یزد از میانگین کشوری بالاتر است/رشد زیرساخت ها و افتخارات ورزشی به برکت انقلاب

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در شورای عالی ورزش استان یزد سهم ورزش روزانه مردم یزد را از میانگین کشوری بالاتر دانست و بیان کرد:رشد زیرساخت ها و افتخار آفرینی های ورزشی به برکت انقلاب قابل مقایسه با گذشته نیست.

به گزارش یزدی نیوزشورای عالی ورزش استان یزد و مراسم تجلیل از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور با حضور «سیدعبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان و «محمدعلی طالبی» استاندار یزد  در سالن کوثر برگزار شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت:با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلف و مهمی در تمام بخش ها برای کشور به دست آمده است و با استقامت و پایداری مردم، جمهوری اسلامی از کارنامه درخشانی برخوردار است.
«سیدعبدالحمید احمدی» افزود:مردم ایران در طول چهل سال به خوبی فعل خواستن را صرف کرده اند و در این سال ها هر چند کشور با تنگناها و دشواری های متعددی روبه رو شد اما در تمام زمینه ها به ویژه تقویت زیرساخت و توسعه رشته های ورزشی مختلف توفیقات چشمگیری را شاهد هستیم.
وی بیان کرد:شعار امسال وزارت ورزش و جوانان «چهل سال ورزش،چهل سال افتخار » در نظر گرفته شده است و بر این اساس کارنامه فعلی ورزش کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست به طور مثال در ورزش های قهرمانی و المپیک سهم مدال آوران چند برابر شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:در هشت دوره المپیک قبل از انقلاب ورزشکاران ایرانی تنها ۴ مدال را به دست آورده بودند و اما در هشت دوره حضور ورزشکاران در المپیک بعد از پیروزی انقلاب و شکل گیری نهضت اسلامی تعداد مدال ها به ۱۶ عدد رسید و این نمونه ای از پیشرفت کشور در ورزش است.
احمدی خاطرنشان کرد:توسعه زیرساخت های ورزشی از دیگر اتفاقات خوب به برکت انقلاب است و رشد فضاهای ورزشی قابل مقایسه با گذشته نیست زیرا در حال حاضر اقصی نقاط کشور و مناطق روستایی نیز از زیرساخت های ورزشی به ویژه در حوزه ورزش همگانی برخوردار هستند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان افزود:طبق بررسی های صورت گرفته و آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران بیش از ۵۱ درصد از جمعیت شهری و روستایی کشور در سال ۹۶ فعالیت ورزشی داشته اند که رشد قابل توجه ای نسبت به گذشته نشان می دهد.
احمدی در پایان گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار،میزان فعالیت روزانه مردم در برنامه‌های ورزشی در سال ۹۴ نیز  16 دقیقه بوده است،این میزان در سال ۹۶ به ۲۷ دقیقه  افزایش پیدا کرده است و  آمار نشان دهنده اهمیت ورزش در خانواده است و اینکه آگاهی مردم نسبت به ضرورت انجام فعالیت‌های ورزشی بالا رفته است که در استان یزد هم میزان ورزش روزانه مردم از میانگین کشور بالاتر و ۲۹ دقیقه گزارش شده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..