معاون اقتصادی استاندار یزد:

دانش آموزان یادگیری عمیق را مورد توجه قرار دهند/استقلال و امنیت مهم ترین ثمره انقلاب

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد هویت،استقلال و امنیت را از مهم ترین ثمره های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد:دانش آموزان برای ایفای نقش موثر در کشور یادگیری عمیق را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با  آغازین روزهای دهه فجر «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با حضور در جمع دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان و پژوهشگاه آیت الله خاتمی یزد بر مطالعه و بررسی  آرمان های انقلاب در راستای شناخت هر چه بیشتر نسل جوان با رویکرد ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:در نظام آموزشی بیش از اینکه بر پرورش توانمندی و استفاده از ظرفیت ها متمرکز شویم با رقابتی اشتباه از سوی دانش آموزان و تقلید خانواده ها در هدایت فرزندان به سوی برخی از رشته های محدود مواجه هستیم.
زینی وند افزود:در انتخاب رشته های دانشگاهی و زمینه سازی برای حضور دانش آموزان در موضوعاتی که کشور به آن نیاز دارد توازن برقرار نیست و رقابتی شدید برای تحصیل در برخی رشته ها وجود دارد که ضروریست جهت ایجاد تحول در وضعیت کشور مهارت آموزی در شاخه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد:با تکیه بر آموزش و یادگیری عمیق از یک سو و بهره گیری از تجربه های موفق دنیا از سوی دیگر می توان مسیر تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را بر بستر تخصص گرایی و کارآمدی شکل بخشید تا علاقه و استعدادهای متنوع زمینه ظهور پیدا کنند.
معاون اقتصادی استاندار یزد اظهار داشت:آینده کشور و دنیا به تحول در عرصه های اقتصادی و شغلی وابسته است؛ بر این اساس پرورش نیروی انسانی توانمند که بتواند در مشاغل نو،دانش بنیان و های تک ایفای نقش نموده و قدرت رقابتی کشور راتقویت کند ضرورت دارد.
زینی وند بیان کرد: در کنار رشته های فنی و علوم تجربی ،توجه به شاخه های مختلف علوم انسانی و کار و دانش نیز لازم است زیرا راهبرد و تدبیر موضوعات مختلف دنیا از این حوزه ها نشات می گیرد، پس دانش آموزان  علم روز و تلاش برای دست یابی به سواد تخصصی را سرلوحه قرار دهند.
وی افزود:با توجه به حرکت دنیا بر محور شرکت های دانش بنیان،توسعه گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک در هر حوزه ای که مراحل آموزشی طی می شود بهتر است نیم نگاهی نیز به این موضوعات داشت تا بتوان ظرفیت های بین رشته ای را فعال و توسعه بخشید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان گفت:جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب،کشوری با هویت،دارای استقلال و امنیت قابل توجه است و با اتکا به این شاخصه ها می توان برای برون رفت از مشکلات پیش رو به ویژه در حوزه اقتصادی بر مبنای اصل همفکری و همدلی گام های موفقی برداشت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..