آغاز هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه

در همایشی سه روزه، کارشناسان سازمان اوقاف به بررسی تجربیات معماران گذشته و معماری ایرانی اسلامی در اماکن متبرک می‌پردازند.

به گزارش یزدی نیوز در این همایش سه روزه ۱۲۰نفر از معاونان بهره برداری و کارشناسان نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه های چگونگی بهره گیری از تجربیات معماران گذشته و معماری ایرانی اسلامی در بازآفرینی اماکن مقدس و امامزاده ها را بررسی می کنند.

 
زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت شرکت کنندگان در این همایش در کنار مباحث نظری به صورت حضوری با بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد با شیوه های معماری ایرانی اسلامی این شهر آشنا می شوند.
 
مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این همایش گفت: فعالیت های این سازمان تنها در زمینه بازآفرینی و توسعه فضایی است که از قدیم وجود داشته است.
 
روان گفت این بازآفرینی به منظور رفاه حال زائران و گردشگران صورت می گیرد و زائران با این بازآفرینی می توانند در آرامش و امنیت کامل از معنویات و خدمات رفاهی  این اماکن برخوردار شوند.
 
وی با بیان اینکه سالانه ۵۰۰طرح جامع و بازنگری امامز اده ها در اختیار سازمان اوقاف قرار می گیرد خاطر نشان کرد سالانه ۸۰۰هزار مترمربع از فضاهای امامزادگان بازسازی، احداث و تکمیل می شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
کپی لینک

بخش نظردهی بسته شده است..