پنجشنبه های مطبوعاتی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد :

راه‌اندازی خانه هلال احمر در محلات یزد/ توجه به توانمندسازی نیروهای امدادی / تشکیل خانه داوطلب خبرنگاران و مطبوعات در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به ضرورت تدوین محتوای آموزشی برای عموم گفت: خانه هلال احمر در محلات استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکترمحسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در جریان بازدید از خانه مطبوعات استان در دورهمی رسانه‌ای (پنجشنبه های مطبوعاتی) با بیان این که هلال احمر نتوانسته آن طور که باید و شاید فعالیت و عملکرد خود را برای اقشار مختلف جامعه معرفی و نشان دهد، اظهار کرد: تمام پتانسیل هلال احمر اعضا و داوطبان هستند که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرند.

وی توانمندسازی جوانان و اعضای هلال احمر را یکی از اولویت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌های کارآفرینی ویژه داوطلبین از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این که هلال احمر هفت اصل جدی را در دستور کار قرار داده است، افزود: فعالیت بشر دوستانه با حفظ کرامت انسانی، امدادرسانی در زمان جنگ و حادثه، توانمندسازی نیروهای امدادی، تکمیل و ارتقای تجهیزات، از جمله اولویت‌های اجرایی هلال احمر استان یزد است.

حرازی زاده با اشاره به ظرفیت‌های اجرایی هلال احمر استان یزد گفت: هلال احمر یزد در حال حاضر مجهز به سه تیم امداد کوهستانی، ۱۰ پایگاه امداد جاده‌ای، مرکز فوریت‌های امدادی با شماره تماس ۱۱۲، تیم واکنش سریع، تیم امداد موتوری و تیم های امداد سیلاب و آوار است.

این مسئول در ادامه با بیان این که فرهنگ انجام کارهای بشر دوستانه باید از دوران کودکی در فرزندان نهادینه شود، تصریح کرد: هلال احمر سعی کرده با راه‌اندازی کانون غنچه‌های هلال فرهنگ و باور فعالیت‌های بشر دوستانه را در سطح خانواده‌ها ترویج دهد.

وی توسعه خدمات هلال احمر را یکی از اقدامات در دستور هلال احمر استان یزد دانست و بیان کرد: جذب خیرین در حوزه ارائه خدمات امدادی، راه‌اندازی خانه هلال احمر در محلات و راه‌اندازی بانک امانات از جمله ضرورت‌های اجرایی برای گسترش خدمات امدادی هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد توجه به آموزش‌های همگانی، عمومی و تخصصی را از دیگر اولویت‌های اجرایی در حوزه هلال احمر عنوان کرد و افزود: تدوین محتوای آموزشی برای عموم مردم در دست اقدام است.

حرازی زاده با اشاره به گستردگی فعالیت و مسئولیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری از دیگر ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر استان یزد است.

راه اندازی ۱۲ کانون طلاب در استان / اجرای طرح های مشارکتی اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال با سایر ارگانها / راه اندازی خانه داوطلب خبرنگاران و مطبوعات

مدیرعامل هلال احمر استان یزد از اجرای طرح های مشارکت احتماعی با استانداری و سایر ادارت استان خبر داد و گفت : در زمینه پیشگیری از اعتیاد ،کارآفرینی و اشتغال و … با چندین دانشگاه استان ،استانداری ،دفتر امور اجتماعی استانداری و دیگر ارگانها تعاملات خوبی داشته و کارهایی را شروع کردیم که انشالله بتوانیم مثمرثمر باشد.

حرازی زاده بیان داشت : بزودی ۱۲ کانون طلاب در حوزه های علمیه استان راه اندازی کرده و در این زمینه نیز  کارهای خوبی را با مشارکت حوزه علمیه استان شروه کرده ایم.

وی عنوان کرد : ان شالله بزودی خانه داوطلب خبرنگران و مطبوعات استان را نیز راه اندازری میکنیم تا با برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه اصحاب رسانه را با اهداف هلال احمر آشنا سازیم و فعالیت های هلال احمر را معرفی تا در انعکاس آنها بتوانیم موفق تر عمل کنیم و اماده هرگونه همکاری با خانه مطبوعات استان هستیم تا دوره های مختلفی را برای خبرنگاران برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت امداد و نجات سفرهای نوروزی استان یزد به‌عهده هلال‌احمر است، عنوان کرد: هلال‌احمر یزد سعی دارد در نوروز امسال با ۱۰ پایگاه امدادی ثابت، ۳ تا ۶ واحد امدادی سیار و ایستگاه‌های متعدد راهنمای مسافر در ورودی شهرها خدمات خود را ارائه کند.

حرازی زاده با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این نهاد اظهار داشت: سال‌جاری چند مانور موثر در سطح استان برگزار شد و مانورهایی که برگزار می‌شود نقش مدیریت بحران در آنها موثر است و خوشبختانه مانورهای خوبی هم برگزار می شود.

وی ادامه داد: بازخوردی که الان از توانمندی نیروها داریم این است که جزو اولین تیم‌هایی هستیم که در حوادث حاضر می‌شویم و تعامل خوبی هم با نیروهای اورژانس داریم.

مدیرعامل هلال احمر یزد با اشاره به اینکه بیشترین هدف ما در حوزه آموزش، آموزش‌های همگانی و در سطح جامعه است، بیان داشت: برای آموزش اقداماتی انجام شده اما اصل بر این است که مردم نیز درک درستی از حوادث داشته باشند و به آموزش‌ها توجه کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..