تخلفات ساختمانی در یزد ۴۰ درصد کاهش یافت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد به اقدامات شهرداری در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در یزد اشاره کرد و گفت: تخلفات ساختمانی در یزد ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی فرهمند در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد اظهار داشت: شهر یزد به لحاظ حاشیه‌ای وضعیت خوبی ندارد و حاشیه‌نشینی بسیار زیادی در یزد داریم.

 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد به لحاظ حاشیه‌ای توسعه زیادی پیدا کرده و برای رفع مشکلاتی که در این زمینه بوجود آمده، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی هستیم.
 
فرهمند تصریح کرد: امروز یزد چاره‌ای ندارد که با نگاهی تحول‌گرایانه به شهر توجه کند به همین دلیل رویکرد ما افزایش و ارتقای کیفیت فضاهای شهری به عنوان فضاهایی است که در آن ارتباطات مردمی و تعاملات اجتماعی شکل می‌گیرد.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین برنامه‌های شهرداری یزد هم توسعه چنین فضاهایی است گفت:  پروژه رودخانه یزد یکی از اصلی‌ترین پروژه‌ها در این زمینه است که به عنوان یک پارک خطی با اولویت پیاده روی و دوچرخه‌سواری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در گذرمازاری‌ها گفت: گذرمازاری‌ها به عنوان یکی از گذرهای مهم و تاثیرگذار در سطح کشور تبدیل شده و امیدواریم کارکردهای فرهنگی آن روز به روز افزایش پیدا کند.
 
فرهمند ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای جدی ما ارتقای کیفی باغ‌های سطح شهر بود گفت: پارک باغ ملی به عنوان یکی از پارک‌های مهم شهر یزد که بیش از ۵۰ سال هیچ رسیدگی به آن شنده بود به عنوان نخستین پارک در استان یزد مورد بازپیرایی قرار گرفت و در حال حاضر هم ۵ پارک بزرگ در سطح شهر در حال بازپیرایی است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد به اقدامات صورت گرفته در زمینه ورودی‌های شهر یزد اشاره کرد و افزود: قطعا ورودی‌های شهر به عنوان نماد و هویت شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شهرداری هم برنامه‌های متعددی در راستای ساماندهی این ورودی‌ها دارد.
 
وی افزود: محدوده مرکز شهر یزد با اولویت محدوده حرکت پیاده در نظر گرفته شد و ایستگاه‌های دوچرخه را در نقاط مختلف شهر ایجاد کردیم گفت: اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال شاهد حضور ۶۰۰ دوچرخه هوشمند در سطح شهر یزد باشیم.
 
شهردار منتخب شورای شهر یزد با بیان اینکه قطعا این اقدام نقش بسیار مهمی در بحث ترافیک و حمل و نقل شهری یزد دارد ادامه داد: ساماندهی میدان آزادی با محوریت فرخی یزدی، ساماندهی مقبره استاد مهدی آذر یزدی، ساماندهی باغ فخار در منطقه کم برخوردار حسن آباد و ساماندهی جوی هُرهُر از جمله پروژه‌های متعدد شهرداری یزد در حوزه فرهنگی است.
 
فرهمند خاطرنشان کرد: ۵ محله شهر یزد که در دسته محلات فرسوده شهر به حساب می‌آیند توسط شهرداری احصا و بحث اقدام برای رفع این فرسودگی در استان یزد انجام شد.
 
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های فرهنگی تفریحی یزد برای سال آینده را ساماندهی کارخانه جنوب، موزه قصر آیینه و پارک هفتم تیر دانست و عنوان کرد: طرح این پروژه آمده است و به وسیله آن حدود ۱۰ هکتار مجموعه فرهنگی تفریحی یزد ساماندهی و بازپیرایی می‌شود.
 
وی یکی از معضلات شهر یزد در بحث سیما و منظر شهری را تابلوهای موجود در سطح شهر دانست و عنوان کرد: تابلوها یک آشفتگی بدی داشت که برای رفع مشکل آن طرح ساماندهی ارائه و در خیابان دهم فروردین اجرا شد که می‌توان این طرح را به کل شهر تعمیم داد.
 
فرهمند افزود: در ارتباط با نظارت بر ساخت و سازهای شهر یزد گفت: با نظارت صورت گرفته، در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۰ درصدی تخلفات ساختمانی در یزد روبرو بودیم.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد از طرح واگذاری اجراییات شهرداری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به صورت پایلوت این طرح در منطقه ۴ شهرداری یزد اجرا شد و نتایج حاصله نشان داد که می‌توان این اقدام را به عنوان یک طرح خوب و موفق در کل شهر اجرایی کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..