معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد:

۵ پارک یزد بهسازی می‌شود/انعقاد قرارداد ۲۰ ایستگاه دوچرخه در یزد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به اینکه برخی پارک‌های یزد به شدت نیازمند ارتقاء کیفی و بهسازی هستند، گفت: پنج پارک یزد با الگوبرداری از پارک باغ ملی بهسازی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی فرهمند  در نشستی خبری با بیان اینکه شهرها بعد از توسعه بی‌رویه، سرسپردگی شتاب‌زده نسبت به سواره و خودرو داشتند،‌ اظهار داشت: امروز یزد چاره‌ای جز اینکه یک نگاه تحول‌محورانه در این زمینه داشته باشد، ندارد.

 
وی افزود: یزد به شدت با فقدان فضای عمومی مواجه است بنابراین تلاش ما برای افزایش فضاهای عمومی با محوریت دوچرخه‌سواری، سلامت‌محوری و پیاده‌روی است و در این راستا مسیل یزد به عنوان یکی از پتانسیل‌های شهری قرار است به یک پارک خطی و دارای مسیر دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال، فوتبال ساحلی، زمین والیبال و … تبدیل شود.
 
فرهمند خاطرنشان کرد: این مسیر ۹ کیلومتری می‌تواند تعداد زیادی از محله‌های یزد را از یک فضای پیاده‌محور بهره‌مند کند و تلاش شده در این مسیر برای همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان، امکانات فراهم کنیم.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد، راه‌اندازی گذر مازاری‌های یزد را نیز اقدامی در همین راستا برشمرد و گفت: یزد نیازمند فضایی برای ساماندهی پاتوق‌های شهری بود و بهسازی گذر مازاری‌ها به همین منظور انجام شد و اکنون این گذر از گذرهای مهم و تاثیرگذار است که حول محور فرهنگ و هنر فعالیت می کند.
 
فرهمند از تلاش برای ارتقاء کیفی پارک‌های سطح شهر یزد خبر داد و عنوان کرد: این اقدام از پارک باغ ملی آغاز شد، پارکی که ۵۰ سال هیچ رسیدگی به آن نشده بود اما اکنون با تغییر و تحولاتی که در آن انجام شده، به یک نمونه موفق تبدیل شده و پنج پارک دیگر نیز با الگوگیری از این پارک، ارتقاء کیفی پیدا می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این پارک‌ها شامل پارک بزرگ آزادشهر در منطقه چهار شهرداری، پارک آزادگان در منطقه سه شهرداری، پارک ملت در منطقه یک، پارک وحشی بافقی در منطقه بافت تاریخی و پارک مارکار در منطقه دو شهرداری است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد ادامه داد: از میدان سید مصطفی خمینی تا خیابان شهید خلیل حسن بیکی، یک معبر در حال آزادسازی است که تا پایان سال بخشی از آن آزاد می‌شود و زیر ترافیک می رود و در این مسیر به مسیرهای دوچرخه، عابر پیاده و … توجه ویژه شده است.
 
فرهمند، پارک شورا را نیز از پروژه‌های مهم حوزه شهری یزد برشمرد و افزود: این میدان و فضای اطراف آن ۳۰ هکتار مساحت دارد و بین چهار خیابان واقع شده و تحولی چشمگیر در شهر ایجاد خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: محدوده مرکز شهر نیز با اولویت حرکت پیاده طراحی شده و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در دستور کار است و در این راستا تاکنون قرارداد ۲۰ ایستگاه دوچرخه منعقد شده است.
 
فرهمند با بیان اینکه شهر در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی بسیار ضعیف است، افزود: همه تلاش ما این است که در حوزه شهری بتوانیم این زیرساخت‌ها برای شهر جهانی یزد فراهم کنیم.
 
وی در مورد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد نیز بیان کرد: ثبت جهانی گام اول است، هدف نبوده بلکه یک قدم بوده و اکنون باید تلاش کنیم از این ظرفیت ایجاد شده، استفاده و شهر یزد را به دنیا معرفی کنیم.
 
فرهمند از تلاش برای تشکیل کمیته شهرداران شهرهای تاریخی و تبادل تجربیات در این کمیته خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است.
 
معاون شهردار یزد در این جلسه همچنین به برخی سئوالات خبرنگاران در مورد عدم تایید حکم ارسال شده از سوی شورای شهر برای شهرداری وی در وزارت کشور همچنین پیشنهادات ارائه شده برای شهرداری یکی از مناطق تهران پاسخ داد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..