ایجاد شعبه شورای حل اختلاف ویژه تصادفات در یزد –بزودی

دبیر کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومان استان: دراین شعبه با حضور طرفین دخیل در تصادفات و همچنین با حضور نمایندگان بیمه در کوتاه ترین زمان ممکن مبالغ دیه پرداخت می شود.

به گزارش یزدی نیوز حداد در نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان افزود :در این شعبه که در معیت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ایجاد می شود با حضور طرفین دخیل در تصادفات و همچنین با حضور نمایندگان بیمه با مذاکرات اصلاحی اعضاء این شعب ، بزه دیدگان مصدوم می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن مبالغ دیه صدمات خود را از شرکت های بیمه گر دریافت کنند

وی براستفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای کاهش جمعیت کیفری زندانها نیز اشاره کرد وافزود: ظرفیت صلح و سازش در استان فراهم است و می توان از این ظرفیت در راستای کاهش جمعیت کیفری استان بهره گرفت.
 
دبیر کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومان استان گفت : در ۱۰ماه سال جاری بالغ بر  700 فقره پرونده در ۳ شعبه شورای حل اختلاف دائر در زندان های استان یزد مختومه شده است که بیش از ۵۰درصد از این تعداد پرونده ها منتهی به سازش شده است و با تلاش اعضاء و کارکنان شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان آرائی بالغ بر ۳۰۰ نفر از زندانیان تحت قرار محکومیت بوده است.
 
وی با اشاره به صلح و سازش در ۱۷ فقره پرونده قصاص نفس در ۳ سال گذشته، اظهار داشت: ۷ فقره از این پرونده ها مربوط به سال جاری بوده است.
 
دبیر کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومان استان بر استفاده از ظرفیت کمیسیون عفو استان نیز تأکید کرد و بیان داشت: دادستان ها و دادیاران مجری احکام می توانند برای تمام جرائم اعم از جرائم مواد مخدر و سایر جرائم عمومی محکومان زندانی برای هر زندانی حداکثر ۲بار در هر پرونده اجرایی درخواست عفو کنند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..