فرماندار ابرکوه تاکید کرد؛

لزوم حفظ کرامت مردم با اصلاح روند توزیع گوشت تنظیم بازار

فرماندار ابرکوه گفت: ایجاد صف‌های طولانی متقاضیان گوشت تنظیم بازار به علت افزایش قیمت‌ها، موجب نارضایتی مردم و خدشه‌دار کردن کرامت انسانی افراد شده که باید این روند اصلاح شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی نسب» در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان ابرکوه اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گوشت منجمد و تازه گوسفندی تنظیم بازار، کارگروه مربوطه باید اقدامات لازم را پیرامون کاهش نارضایتی‌های به وجود آمده در مورد تشکیل صف‌های طولانی و حفظ کرامت انسانی شهروندان، انجام دهد.

 
وی تصریح کرد: ضمن این که با پیگیری‌های به عمل آمده، سهمیه گوشت شهرستان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش ‌یافته و نیاز است که نظارت بیشتری جهت توزیع مناسب به عمل آید.
 
فرماندار خاطرنشان کرد: دریافت اقلام تنظیم بازار حق قانونی همه افراد است و هیچ‌کسی نمی‌تواند مانع دریافت این سهمیه شود لذا دولت در نظر دارد با توجه به محرومیت شهرستان از یک‌سو و افزایش قیمت‌ها و متقاضیان از سوی دیگر، مکانیزمی مناسب جهت توزیع گوشت تعریف کند.
 
وی ضمن اشاره به سومین مرحله گشت‌های مشترک تنظیم بازار، ابراز کرد: عملیات نظارتی به هر میزان که باشد بازخوردهای مثبت به همراه دارد که با ورود دولت و قوه قضائیه در متعادل کردن قیمت‌ها مؤثر است.
 
کاظمی‌نسب ادامه داد: در گشت‌های مذکور اخطارهای لازم به متخلفان داده شده و هیچ صنف خاصی مدنظر نیست بلکه هدف اصلی و اولویت گشت‌ها، سود عمومی مردم است که در آستانه عید نوروز با آرامش خاطر حداکثری اقدام به خرید کنند.
 
وی ضمن تأکید بر موضوع اهمیت به‌سلامت و بهداشت مردم در کارگروه تنظیم بازار، عنوان کرد: مسئولین مربوطه مراقب باشند تا مصلحت و منفعت مردم را در نظر گرفته و مراقب باشند سلامت و بهداشت مردم تهدید نشود. لذا در این رابطه کنترل و نظارت صورت گرفته و با کوچک‌ترین تخلف برخورد قانون انجام شود.
 
«سید مسعود میرحسینی» رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز از توزیع شش هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گوشت تنظیم بازار در شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰۰ کیلو گوشت منجمد و ۴۳۵۰ کیلوگرم مرغ منجمد و تازه نیز در ابرکوه و بخش بهمن توزیع شده است.
 
در خاتمه این جلسه مصوب شد تا بعد از این در جهت جلوگیری از به وجود آمدن صف‌های طولانی، توزیع گوشت با ارائه کارت ملی و شناسنامه انجام و زمان پخش نیز توسط عاملان متفاوت باشد.
 
در رابطه با توزیع لاستیک نیز مقرر شد که لاستیک مورد نیاز مسافران با ارائه کپی کارت ملی فرد و کارت ماشین انجام شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..