نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی:

کشاورزی در هیچ کجا نباید تعطیل شود/ایران به قطب کشاورزی منطقه تبدیل می‌شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر این که کشاورزی نباید در هیچ کجای کشور تعطیل شود، خواستار بهره‌گیری از روش‌های نوین و علمی در این بخش شد و گفت: ایران تا 15 سال آتی به یکی از قطب های مهم کشاورزی منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله «سید رضا  تقوی» طی سخنانی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در آستانه چهلمین سالکرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی سازمان جهادکشاورزی یزد برگزار شد، با اشاره به ۲۰ نکته مهم مدیریتی از سخنان مدیران موفق جهان  بحث مدیریت را بسیار مهم دانست و گفت: بدون شک پیشرفت ملت‌ها نتیجه عملکرد موفق مدیران شایسته و لایق بوده است  که تاکید اسلام نیز همیشه بر شایسته سالاری است. 

 
وی  با بر شمردن خصوصیات و ویژگی‌های مدیریت جهادی افزود:  یک مدیر  جهادی در عمل پرکار، کم هزینه، پیشتاز در عمل، مستضعف‌گرا  و دارای چنان شخصیتی است که به مدیریتش اعتبار می‌دهد. 
 
آیت الله تقوی در ادامه سخنانش با بیان این که بخش کشاورزی با بهره‌گیری از مدیریت جهادی در مسیر خوبی در حال حرکت است  و با بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و نوین  به موفقیت های بسیار بزرگی دست یافته است  و انشاء الله تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده به یکی از قطب های مهم کشاورزی منطقه تبدیل خواهد شد. 
 
وی با بیان این که کشاورزی در هیچ کجا نباید تعطیل شود و با فرهنگ‌سازی در بین مردم باید به کشاورزی کمک کرد؛ اظهار کرد: روش‌های سنتی امروز دیگر جوابگو نیست و باید از روش‌های نوین و علمی بهره گرفت و با توسعه و تقویت کشت‌های کم آبخواه و پر بازده از جمله کشت‌های گلخانه ای بخصوص در مناطق مستعد، کشاورزی را پیش برد. 
 
«سید جمال سجادی پور» رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز در این همایش با ارائه گزارشی کوتاه از وضعیت بخش کشاورزی استان گفت: رویکرد کشاورزی استان صرفه جویی در مصرف آب  با توسعه کشت محصولات کم آبخواه  و متراکم  و استفاده از آب مجازی در تولید محصولات دامی است چناچه هم اکنون در تولید بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی گلخانه ای  و بیش از ۳۸۵ هزار تن محصول دامی  که ۵۲ درصد از تولیدات بخش کشاورزی استان را شامل می شود تنها ۵ درصد آب بخش کشاورزی مصرف شده است. 
 
وی با اشاره به سرانه تولید بعضی از محصولات دامی  در استان و مقایسه آن با کشور گفت ما در یزد با وجود محدودیت های اقلیمی  و کمبود آب توانسته ایم در بسیاری از مواد پروتینی ازجمله شیر ، گوشت مرغ ، تخم مرغ و غیره نه تنها نیاز استان را تامین کنیم؛ بلکه به استانهای همجوار نیز صادر نماییم بنابرین ما می توانیم  و قطعاً با اقدامات جدید از جمله دانش محور کردن برنامه ها و فعالیت ها می توانیم در اکثر محصولات کشاورزی در سراسر کشور به خود کفایی برسیم. 
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم با ارائه گزارشی از حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان موفقیت بخش کشاورزی استان را نتیجه روحیه جهادی مسئولین و کارکنان این بخش و همچنیین همراهی و همدلی آنها با یکدیگر دانست 
 
گفتنی است؛ در پایان این همایش از ۲۷ نفر از کارکنان نمونه بخش کشاورزی با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد. 
 
 
 
منبع:خبرگزاری ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..