تصویب راه اندازی دو کافه کارآفرینی در استان یزد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از تصویب راه‌اندازی دو کافه کارآفرینی در مرکز استان در نشست هیئت فنی کارآفرینی و با نظر اکثریت اعضاء خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «محمد حسین ریاحی» با اشاره به این که امروزه کاهش نرخ بیکاری خصوصاً در بین جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مسائل مورد توجه دولت است، گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در سطح استان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارگران،کارفرمایان، تعاونگران و  جوانان بیکار می‌تواند در رفع مشکل بیکاری نقش بسزایی داشته باشد.

 
وی هدف از راه‌اندازی کافه کارآفرینی در استان را ایجاد فضایی جهت برقراری هرچه بهتر تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، کارآفرینان با دولت، کارآفرینان با سرمایه گذاران و کارآفرینان با دانشجویان دانست.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: با راه اندازی کافه کارآفرینی زمینه ایجاد فضای مناسب جهت ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده،سرمایه گذاران با کارآفرینان و همچنین شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی فراهم می شود.
 
«فریبا آیت اللهی» مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل نیز ضمن بیان دستور کار جلسه به ارائه گزارش در خصوص درخواست‌های صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی از سال ۹۳ تاکنون در زیرگروه های تخصصی مختلف در استان پرداخت.
 
«فاطمه نیکجو» رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن ارائه کلیات شیوه نامه راه‌اندازی کافه کارآفرینی ابلاغی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،  موضوع سه در خواست راه اندازی کافه کارآفرینی را در سطح استان بیان کرد.
 
وی گفت: کافه کارآفرینی، فضایی است با حداقل ۱۰۰ متر مربع با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و پرزنتیشن که در آن تیمها و گروههای مختلف اعم از سرمایهداران، کارآفرینان، صاحبان ایده ، مسئولین دولتی و… با یکدیگر به تبادل اطلاعات در حوزه کارآفرینی و خلق ایده می پردازند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..