مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خبر داد:

برگزاری بازارچه تولیدات دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد

فخرالسادات خامسی‌هامانه از برگزاری بازارچه تولیدات دانشجویی دانشگاه‌های استان طی همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه یزد در اسفند ماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری در نشست هم‌اندیشی برگزاری بازارچه «تولیدات دانشجویی دانشگاه‌های استان» گفت: این بازارچه در محورهای صنایع دستی، گردشگری، هنرهای تجسمی، پوشش ایرانی اسلامی، سوغات و محصولات محلی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند تولیدات و آثار خود در هر یک از این محورها را در بازارچه شرکت دهند.

فخرالسادات خامسی‌هامانه بیان کرد: ثبت‌نام بازارچه تولیدات دانشجویی به شکل استانی و با انتشار یک فراخوان در فضای مجازی آغاز شده و در نظر است غرفه‌های متنوعی از قبیل غرفه اپلیکیشن، تولیدات بازیافتی و دانشگاه سبز، غرفه کالای ایرانی، عکس و لباس محلی در دستورکار نمایشگاه باشد.
وی انجمن علمی کارآفرینی دانشجویان را همکار در برگزاری این بازارچه عنوان کرد و افزود: طبق فراخوان منتشر شده در فضای مجازی، تاکنون ۳۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین میزان ثبت‌نام مربوط به محور صنایع دستی بوده است. 
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری زمان برگزاری این بازارچه را یازدهم اسفند بیان کرد و ادامه داد: این بازارچه بر اساس تفاهم‌نامه کشوری سازمان امور اجتماعی کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و در این راستا، چندین نشست با دستگاه‌های مرتبط اعم از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری و… در دست کار است.
به گفتۀ خامسی، سه فاز «آموزش مهارتی»، «تشکیل بازارچه» و «بازاریابی و عرضه محصولات» با رویکرد کارآفرینی و اشتغال‌زایی در برگزاری این نمایشگاه طرح‌ریزی شده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..