ب

اتاق فکر با حضورهنرمندان برای همگانی کردن آموزش / ایجاد باشگاه کتابخوانی / کمک و هم افزایی بیشتر دو مجموعه در برگزاری جشنواره ها با موضوعات بشردوستی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بر استفاده از ابزار هنر برای ترویج فعالیت های خیرخواهانه و انسان دوستانه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد به همراه معاون آموزش و پژوهش و معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دیدار و  گفتگو کرد.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این دیدار با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر در ابعاد مختلف جوانان، امداد و نجات، بشردوستانه و … استفاده از ابزار فرهنگ و هنر را در ارتقای خدمات و جلب نگاه مردم به فعالیت های این جمعیت مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خواستار همکاری و مشارکت جامعه فرهنگ و هنر این استان با هلال احمر برای ترویج فرهنگ کمک و جذب خیرین و آموزش امداد و کمک های اولیه در جامعه شد.

حرازی زاده با اعلام اینکه هر چه بیشتر اهداف بشردوستانه را اشاعه دهیم موفق تر خواهیم بود ، بیان داشت :  در بحث آموزش و آموزش های اجتماعی در سطح جامعه (آموزش همگانی – عمومی – تخصصی ) می توان همکاری های بسیار خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد داشته باشیم و اعضا جوانان و داوطلب هلال احمر بسیار میتوانند در این امر کمک و ثمربخش باشند.

در ادامه جلسه ؛ حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : با ایجاد اتاق فکر با حضور هنرمندان برای همگانی کردن آموزش در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات هنرمندان تجسمی (پوستر ، نقاشی و … ) و نمایشی ، همکاری دو دستگاه باعث توجه بیشتر به بحث آموزش در سطح جامعه و مردم باشیم.

صدیقی گفت : در جشنواره هایی که اداره کل ارشاد برگزار میکند بخش ویژه ای تحت عنوان بشردوستانه باشد تا از طریق هنرمندان فعالیتهای بشردوستانه جلب شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد بیان داشت : برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای مخاطبین اداره کل فرهنگ ارشاد (هنرمندان،خبرنگاران) ،برگزاری دوره های آموزشی از سوی اداره ارشاد برای مخاطبین هلال احمر (دوره های عکاسی،خبرنگاری،هنری و …) ، لینک کردن گروه های نمایش و نمایش خیابانی با هلال احمر برای آموزش به مردم ،  کمک به انتشار کتاب و مجموعه های نمایشگاهی در موضوهعات بشردوستانه و تاب آوری در برابر مخاطرات که از سوی هلال احمر معرفی یا تهیه میشود و ….. از دیگر مواردی است که دو مجموعه می توانند با هم همکاری های خوبی در سطح استان را  داشته باشند.

آمادگی هر گونه همکاری اداره ارشاد با هلال احمر استان / ایجاد باشگاه کتابخوانی در مجموعه هلال احمر استان

محمد جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با تجلیل از خدمات و تلاش های امدادگران و فعالان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در ابعاد مختلف، آمادگی این اداره کل را برای همکاری با جمعیت هلال احمر در بهره گیری از ابزار هنر و مشارکت دادن هنرمندان در این امر خداپسندانه اعلام کرد.

جوادیان زاده با اشاره به نیاز خلق آثار هنری مرتبط با آسیب های اجتماعی، عنوان نمود : اگر همه اقشار جامعه احساس مسوولیت نمایند، درمواقع بروز حوادث ،بحران ها و آسیب های اجتماعی خسارات مادی و معنوی کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویه بین سایر ادارات نیز رایج شده و تعاملات به صورت متقابل انجام پذیرد تا شاهد پیشرفت و تعالی استان و اهداف بلندنظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه زبان هنر یکی از تاثیرگذارترین زبان هاست، این اداره آمادگی خود را در برگزاری برخی برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری و نمایشی و جشنواره های مختلف با جمعیت هلال احمر این استان اعلام می‌کند.

وی با اعلام اینکه در بحث خبرنگاری بحران می توان همکاری خوبی داشته باشیم که این امربسیار مهم می باشد گفت :  آماده همکاری و ایجاد باشگاه کتابخوانی در مجموعه هلال احمر استان و پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر در سطح استان هستیم .

جوادیان زاده همچنین پیشنهاد برگزاری مسابقه داستانک جهت اعضا داوطلبان، جوانان و امدادگران با موضوعات مختلف را داد که آماده برگزاری این رویداد نیز با مجموعه هلال احمر هستیم که این میتواند آغاز همکاری های دو مجموعه باشد.


 

بخش نظردهی بسته شده است..