برپایی دوازدهمین نمایشگاه سراسری فرش دستباف یزد

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه سراسری فرش دستباف استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد مهدی نبی‌زاده»  در این باره گفت: این نمایشگاه از  هشتم بهمن تا یکشنبه چهاردهم بهمن‌ماه با حضور تجار و تولیدکنندگان بیش از ۱۵منطقه فرشی کشور در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های یزد دایر خواهد شد.

 
وی ساعات بازدید از این نمایشگاه را ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۳۰ اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه در قالب ۸۵ غرفه در مساحت ۲۳۰۰ مترمربع فعالیت خواهد کرد.
 
به گفته‌ی نبی‌زاده، این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان و تجاری از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، تبریز، سنندج، ایلام، همدان، قم، تهران، مازندران، گیلان، کاشان، نایین، اصفهان، سیرجان کرمان، رفسنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و همچنین تولید‌کنندگان یزدی از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود. 
 
این مسئول هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه آخرین طرح‌ها و نقوش و نوآوری‌ها در فرش دستباف کشور عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن مکانی جهت تبادل تجربه و اطلاعات بین تولیدکنندگان فرش استان‌ها و همچنین ارتقای کیفیت فرش دستباف از دیگر اهداف این نمایشگاه است. 
 
نبی‌زاده با بیان این که نمایشگاه فرش دستباف فضایی متنوع از تولیدات فرش و تابلو‌فرش دستباف را فراهم کرده است، تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت قابل‌توجهی برای معرفی آخرین توانمندی و ظرفیت‌های فرش دستباف در زمینه ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی است و علاوه بر آن به ارتقای فرهنگ استفاده از فرش دستباف به عنوان یک کالای ۱۰۰درصد ایرانی و منطبق بر اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند، به ویژه این که فرصت مناسبی است تا میراث کهن و گرانبهای فرش دستباف اردکان و یزد که ثبت جهانی نیز شده است، به هم میهنانمان معرفی و ارائه شود. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..