رئیس شورای شهر یزد:

دومین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام در شهر جهانی یزد برگزار می‌شود

رئیس شورای شهر یزد از برگزاری دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام در شهر جهانی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی سفید  اظهار داشت: پس از ثبت جهانی یزد طی جلسات متعدد اعضای شورای اسلامی شهر، اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن هنرهای تجسمی، بر برگزاری چنین همایش‌ها و سمپوزیوم هایی در راستای ثبت جهانی یزد و معرفی عناصر کهن آن تاکید و اعتبارات لازم تامین شد.

 
سفید عنوان کرد: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام در سال ۹۶ در خیابان سید گلسرخ یزد و در محوطه زیبایی برگزار شد که ترکیب این آثار فرهیخته هنری با بافت تاریخی محل سبب شد تا هم اکنون این مکان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یزد شناخته و مورد استقبال هنرمندان و شهروندان یزدی قرار گیرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه تمام آوازه های شهر یزد در سراسر جهان به خاطر خشت خام است، عنوان کرد: این سازه های خشتی با بافت تاریخی یزد متناسب است و به عنوان آثار هنری فاخری در کنار سایر بافت های تاریخی و خشتی یزد ماندگار می شود که این مهم خود در ماندگاری و جاودانگی خشت خام تاثیر به سزایی خواهد داشت.
 
سفید با بیان اینکه محور برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام، شورای اسلامی شهر یزد است، اظهار داشت: برگزاری این سمپوزیوم دستاوردهای ارزشمندی برای شهر یزد به همراه خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: این سمپوزیوم یزد را بیش از پیش با هنرمندان فاخر شهری، استانی و کشوری آشتی خواهد داد و این شهر تاریخی را به نخبگان و ایرانیان معرفی خواهد کرد که همین مهم نیز در حوزه گردشگری یزد نقش به سزایی را ایفا و ارزش افزوده حائز اهمیتی را ایجاد می کند.
 
سفید خاطرنشان کرد: یزد باید به یک شهر هنری تبدیل شود و همه مسئولان و متولیان امر باید در این حوزه در حد توان خود همت کنند.
 
رئیس شورای شهر یزد تاکید کرد: شهرهای تاریخی جهان محل تجمع اندیشمندان، هنرمندان و سایر اقشار فرهیخته جامعه است و حال که یزد از دیرباز خود بستر و مأوای این اقشار بوده، باید تمام تلاش خود را در ادامه این روند به کار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..