اشتغال مهمترین دغدغه جوانان در یزد است

معاون جوانان ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه اشتغال مهمترین دغدغه جوانان در یزد است گفت: بیشترین درصد بیکاری یزد مربوط به فارغ التحصیلان است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد طالبی  در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال ۶۷ نشست ستاد ساماندهی در شهرستان‌های استان یزد برگزار شده اظهار داشت: سال گذشته تعداد کل جلسات ۴۲ درصد بود و امسال افزایش بسیار چشمگیر بوده است.

 
وی خاطرنشان کرد: تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان یزد الان به ۴۷ مورد رسیده و تا پایان سال این آمار با توجه به مراحل صدور مجوزهایی که در حال انجام است، به ۵۰ مورد می‌رسد.
 
معاون جوانان ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: ۱۷ کارگاه تخصصی در حوزه سمن‌ها مصوب شده که تعدادی از آنها اجرایی و تعدادی دیگر هم تا پایان امسال اجرا می‌شود.
 
طالبی افزود: در حوزه ازدواج هم امسال یک حرکت نویی که شروع شد مربوط به برگزاری کارگاه‌های پشین و پس از ازدواج بود که برای امسال ۱۸۰ کارگاه تعریف شد و تا به الان ۱۴۴ مورد از آن برگزار شده و احتمالا تعداد کارگاه‌ها از تعداد مصوب بیشتر می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس مصوبات صورت گرفته، آموزش‌های پیش از ازدواج به ورزش و جوانان، حین ازدواج به علوم پزشکی و پس از ازدواج به بهزیستی محول شده و از سال آینده این آموزش‌ها به صورت تخصصی پیگیری می‌شود.
 
معاون جوانان ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه ۳۰ نفر برای حضور در دوره‌های آموزشی به تهران اعزام شدند و در حال حاضر همه این افراد به عنوان مربی در دوره‌های آموزشی استان به کار گرفته شده‌اند.
 
طالبی با بیان اینکه بحث مهمی که در استان یزد به مانند دیگر نقاط کشور وجود دارد، بحث اشتغال است گفت: بر اساس آمارهای رسمی سال ۹۵، نرخ مشارکت در استان یزد برای گروه‌های سنی بالای ۱۰ سال، ۴۰.۸ دهم درصد است و از این تعداد ۸۷ و ۹ دهم درصد شاغل و ۱۲ و یک دهم درصد بیکار بودند.
 
وی با اشاره به اینکه این آمار در حالی است که نرخ بیکاری در جوانان معادل ۲۳ درصد است گفت: در بین جوانان تحصیل کرده استان که سرمایه‌های اصلی ما برای توسعه هستند بیشتر از این آمار و در بین زنان تحصیل کرده هم بیشتر است.
 
معاون جوانان ورزش و جوانان استان یزد در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل گفت: اعتباری برای پرداخت اعتبار در استان‌ها در نظر گرفته شده که تا به الان بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در استان یزد پرداخت شده است.
 
طالبی به فعالیت مرکز حمایت از کسب و کارهای نوپای فرهنگی و اجتماعی در استان یزد اشاره کرد و افزود: در این مرکز تا به الان ۱۵ کارگاه آموزشی در زمینه‌های مختلف مورد نیاز جوانان برگزار شده و دو رویداد سه روزه استارت‌آپ در این استان برگزار شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..