مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

معرفی دستاوردهای انقلاب به دنیا با توسعه گردشگری میسر می‎‎شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد توسعه صنعت گردشگری را بهترین را برای معرفی هویت ملی اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی به جهانیان دانست.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ریاحی» در نشست هم‌‏اندیشی با مدیران میراث فرهنگی استان که با هدف  بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در حوزه گردشگری برگزار شد، با اشاره به این که امروزه گردشگری به یکی از بزرگترین و سریع‏ترین صنایع در حال رشد تبدیل شده است، گفت: توسعه این  صنعت  باید بعنوان یکی از اولویت‏های برتر توسعه کشورمان مدنظر قرار گیرد.

 
وی با بیان این که این صنعت می‏تواند باعث کاهش مفاسد اجتماعی شود، بیشتر مفاسد اجتماعی در ایران را نتیجه بیکاری خواند و افزود: اعتقاد داریم که با استفاده از منابع خدادادی و سابقه تمدن اسلام، تمدن دوره ماقبل اسلام و دوره باستان، آن قدر یادگارها و بناهای منحصر به فردی که برای ما به یادگار گذاشته ‎ اند، بتوان براساس آن و با کمترین هزینه برای جوانانمان شغل ایجاد کنیم.
 
ریاحی بیان کرد: اگر بخواهیم هویت ملی اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، بهترین راه آن توسعه صنعت گردشگری زیارتی و مذهبی و سلامت است.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اظهار کرد: رسیدن به اشتغال بالا در این صنعت، نیازمند مدیریت کارآمد، نیروی کار آموزش دیده، سرمایه‏‌گذاری در زیرساخت‏‌ها، فرهنگ ‎ سازی عمومی و و نهادینه کردن موضوع مشاوره‌های اصولی و درست از طریق مراکز مشاوره اطلاع‌رسانی و کارافرینی با  حضور کادر مجرب مشاورین متخصص و غیره است.
 
«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: ایران براساس آمارهای جهانی به لحاظ جاذبه‌های گوناگون اعم از فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی، جزو کشورهای بالقوه توانمند در زمینه جذب گردشگر خارجی است.
 
وی با بیان این که در دنیا گردشگری بیشترین درآمد و اشتغال را در حوزه‏های مختلف ایجاد می ‎ کند، عنوان کرد: صنعت گردشگری به دلیل این که فراگیر است و گردشگرها به تمام نقاط مقصد سفر می‌کنند، درآمد و فرصت‌های شغلی برابری در کشور به وجود می ‎ آید.
 
گفتنی است؛ در حاشیه این نشست، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کارگاه کسب و کار یک معلول توانمند تحت پوشش بهزیستی در بافت تاریخی شهر بازدید کرد و با حضور در جمع دانش‌آموزان یکی از  دبستان ‎ های پسرانه در مورد آینده شغلی و حرفه‏آموزی به سخنرانی پرداخت.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..