مهلت ۶ ماهه فرماندار ابرکوه به انجمن کامیون‏‌داران برای تشکیل کنسرسیوم

فرماندار ابرکوه اظهار کرد: تا تشکیل کنسرسیوم جهت ایجاد سیستم اعلام بار و نوبت‌دهی که شش ماه به طول می‌انجامد، انجمن کامیون‏داران عهده‌دار تقسیم عادلانه بار در شهرستان است.

به گزارش یزدی نیوز «محمد کاظمی‏‌نسب» در نشست کمیته جمل و نقل این شهرستان اظهار کرد: شهرستان ابرکوه در حوزه حمل ‌و نقل پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد که نقش قابل‌توجهی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان ایفا می‌کنند که تداوم این امر مستلزم پاسخگویی به نیازها و رفع مشکلات این قشر است.

 
وی سیستم اعلام بار و دفتر نوبت‌دهی را یکی از نیازهای بخش حمل ‌و نقل شهرستان دانست و بیان کرد: عدم وجود سیستم‌های نامبرده موجب جولان برخی سودجویان، وجود بی‌عدالتی در توزیع بار و در نهایت اعتراض رانندگان شده است.
 
فرماندار ابرکوه با تأکید بر این که اساساً دولت نمی‌تواند در جزئیات حمل ‌و نقل و اعلام بار وارد شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا انجمن صنفی رانندگان موظف است در حداقل زمان ممکن نسبت به تشکیل کنسرسیوم اقدام کند تا از اعتراضات و نابرابری‌ها کاسته شود.
 
وی با بیان اینکه تشکیل کنسرسیوم ممکن است حدود شش ماه به طول بیانجامد، تصریح کرد: تا زمان اجرایی شدن برنامه مذکور، نوبت‌دهی و اعلام بار به‌ طور مساوی بین باربری‌ها به ‌صورت موقت بر عهده شرکت تعاونی کامیون‏‌داران گذاشته می‌شود.
 
«محمدحسین ابراهیمی» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه نیز اعلام کرد: باربری‌ها و انجمن‌های حمل بار هر چه سریع‌تر مشکلات موجود را برطرف کنند، در غیر این صورت و بعد از این اگر تخلفی صورت گیرد با جدیت و بر اساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.
 
گفتنی است؛ شهرستان ابرکوه با داشتن دو هزار راننده و فعالیت بیش از یک‏‌هزار دستگاه کامیون و خودروی سنگین در این بخش، مشکلات و نیازمندی‌هایی دارد که در جلسه کمیته حمل‌ و نقل شهرستان با حضور «محمدحسین ابراهیمی» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، «محمد کاظمی‏‌نسب» فرماندار و نمایندگان کامیون‏داران و رانندگان، بررسی و تصمیماتی در این رابطه اخذ شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..