در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی :

در دهه فجر :بهره برداری از ۷۱ طرح در بافق

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی بافق گفت: امسال در شهرستان بافق بیش از دو هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده‌رحمانی در نشست شورای اداری شهرستان بافق که با حضور آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمدعلی طالبی استاندار یزد برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان بافق در جنوب شرقی بافق و از جمله شهرهای قدیمی استان به حساب می‌آید گفت: زمانی که نام بافق شنیده می‌شود نخستین چیزی که در اذهان متبادر می‌شود معادن به ویژه سنگ آهن است.

 
وی  افزود: بافق علاوه بر سنگ آهن در زمینه‌های مختلف دیگر هم ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد و این شهرستان در حوزه‌های معادن از انواع مختلف، خرما و نخلستان‌های گسترده، پسته، زغفران، گردشگری و سایر حوزه‌ها‌ ظرفیت بالایی دارد.
 
فرماندار شهرستان بافق عنوان کرد: به صورت ویژه از سال ۹۰ در راستای جلوگیری از خام فروشی شهرستان بافق به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و فعالیت‌های تولیدی مختلف حرکت شده است.
 
زاده‌رحمانی گفت: مبادلات خوبی بین پژوهشگاه ملی زعفران و شهرستان بافق در حال انجام است و امسال سطح کشت محصولات نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته و این موضوع نشان‌ دهنده تاثیر خوب اقدامات صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بافق برای ایجاد صنایع ویژه شهرستان در نظر گرفته شده که قطعا این موضوع زمینه ایجاد اشتغال بسیار بالایی را در یزد فراهم می‌کند.
 
فرماندار بافق ادامه داد: در بحث‌های گردشگری تقریبا تا سال ۹۲ هیچ اثر ناملموسی از بافق به ثبت ملی نرسیده بود ولی الان ۲۰ اثر ناملموس و ۴۰ اثر میراثی در شهرستان به ثبت رسیده و در مجموع ۱۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده و یا مراحل ثبت را طی می‌کند.
 
زاده‌رحمانی گفت: این اقدامات علاوه بر اینکه زمینه حفاظت هرچه بیشتر آثار تاریخی و گردشگری یزد را فراهم می‌کند، افزایش قابل توجه تعداد گردشگران در این شهرستان را هم به دنبال داشته است.
 
وی به پیشرفت و توسعه این شهرستان اشاره کرد و افزود: در هیچ عرصه‌ای پیشرفت‌های فعلی با وضعیت قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و تمام حوزه‌ها با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده است.
 
فرماندار بافق با بیان اینکه در دهه فجر ۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: مهمترین این پروژه‌ها، دوبانده‌سازی جاده یزد بافق است که در اواسط دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال و طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تا روز گذشته، دو هزار و ۳ نفر از ابتدای امسال ایجاد اشتغال شده و تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..