استاندار یزد:

تقویت اعتماد عمومی سرلوحه امور قرار گیرد/ توسعه شهرستان بافق بر مبنای ظرفیت های پایدار اقتصادی

«محمدعلی طالبی» با اشاره به توسعه شهرستان بافق بر مبنای فعال سازی ظرفیت های پایدار اقتصادی از جمله گردشگری گفت:امید آفرینی و تقویت اعتماد عمومی سرلوحه امور قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز شورای اداری شهرستان بافق با حضور آیت الله « محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و « محمدعلی طالبی» استاندار یزد تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد بیان کرد:شهرستان بافق به دلیل ظرفیت های معدنی از مناطق برخوردار استان شناخته می شود اما  در گذشته از این توانمندی به خوبی استفاده نشده و برنامه ای نیز برای پایداری شهرستان در بحث استفاده بهینه از منابع اقتصادی و رفع نگرانی اتمام ذخائر معدنی نیز مورد توجه قرار نگرفته است.
طالبی افزود:خوشبختانه در چند سال اخیر اقداماتی در بحث صنایع جوار معدنی برای ایجاد چرخه کاملی از فولاد در شهرستان آغاز شده که این موضوع با مشکلاتی روبه رو شد و  ضروریست برای بهره برداری هر چه بهتر از این منابع و ایجاد چرخه کامل برنامه ریزی و تلاش جدی ادامه یابد.
وی اظهار داشت: امیدواریم با همراهی تمام بخش ها و تکیه بر ظرفیت های متنوع، بتوانیم کاستی ها را جبران و شرایط بهتری برای شهرستان و مردم بافق ایجاد نمائیم و  به اجرای پروژه هایی برای  تضمین آینده بهتر این منطقه سرعت ببخشیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: ظرفیت های خوبی از جمله زیبایی های مناطق کویری در بافق برای توسعه گردشگری به عنوان منبع پایدار اقتصادی وجود دارد و در اولین قدم باید تمام ظرفیت ها در روند توسعه شهرستان به کار گرفته شوند.
طالبی خاطرنشان کرد: ایجاد هم افزایی موثر بین دستگاه ها ،سازمان های مختلف و نهادهای مردمی از جمله شوراهای اسلامی شهر و روستا  و برنامه ریزی  بر اساس اسناد توسعه و اولویت های شهرستان  با توجه به رویکرد  استان در موضوع رونق اقتصاد دانش بنیان ، صنایع کم آب خواه  و گردشگری زمینه ساز تدوین و اجرای طرح های بسیار خوبی در بافق است.
استاندار یزد افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و  ضروریست علاوه بر تبیین دستاوردهای انقلاب،امید آفرینی  و ارتقا اعتماد عمومی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد:همه ما مسئولیم که آرامش بخشی به مردم را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم و اگر این میثاق مشترک همه مسئولان در بخش های مختلف باشد می توانیم  بسیاری از دغدغه ها و مسائل را از  جامعه جدا کنیم در فضای کارشناسی و اداری نسبت  به حل آن تلاش نمائیم.
طالبی بیان کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی در شهرستان بافق نمی توان در این موضوع بدون برنامه و با فعالیت های پراکنده به نتایج مناسبی رسید بلکه لازم است با شناسایی اولویت های فرهنگی و اجتماعی در نگاهی  برنامه محور و  با اثربخشی روشن گام برداشت تا با اقدامات شاخص، الگوهایی نیز برای بهره مندی  سایر شهرستان ها ارائه شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..