فرماندار بافق خبر داد:

اشتغال دوسوم بیکاران بافق تا پایان سال/تقویت صنعت گردشگری بافق

فرماندار بافق با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در شهرستان بافق ۹.۶ درصد است، گفت: دو سوم بیکاران این شهرستان نیز با اجرای پروژه‌ها در دهه فجر مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده‌رحمانی در نشستی خبری در استانداری یزد با محوریت اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه شهرستان بافق در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال ۷۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان در شهرستان بافق افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه بافق شهرستانی معدنی و صنعتی است،‌ افزود: در سایر حوزه‌ها از جمله گردشگری، کشاورزی و صنایع جوار ریلی اقدامات خوبی انجام شده و در صدد ایجاد توسعه متوازن در شهرستان بافق هستیم.
 
ثبت ۱۵۰ اثر تاریخی بافق در فهرست آثار ملی
 
زاده‌رحمانی با بیان اینکه در شهرستان بافق ظرفیت‌های گردشگری بسیاری وجود دارد، یادآور شد: وجود روستاهای هدف گردشگری، ایجاد فضاهای تفریحی و … از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است و در کنار آن راه‌اندازی ۱۱ واحد بوم‌گردی در مناطق مختلف شهرستان، مرمت بافت تاریخی، راه اندازی موزه‌های مختلف از جمله موزه فرهنگ و موزه آهن، توسعه موزه وحشی بافقی و دیگر زیرساخت‌ها، گردشگری شهرستان بافق را تقویت می‌کند.
 
فرماندار بافق خاطرنشان کرد: تا چند سال پیش، تنها سه بنای تاریخی در شهرستان بافق ثبت ملی شده بود اما در حال حاضر ۱۵۰ اثر تاریخی در شهرستان بافق ثبت ملی شده که این امر نیز می‌تواند در توسعه گردشگری این شهرستان اثرگذار باشد.
 
امکانات بهداشتی و درمانی بافق با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست
 
زاده‌رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌هایی که شهرستان بافق در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بعد از دوران پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، افزود: در حالی که بافق در گذشته در زمینه بهداشت و درمان از حداقل‌ها بهره‌مند بود، امروز شاهد بهره‌مندی این شهرستان از کلینیک تخصصی، بیمارستان ۹۶ تختخوابی، پلی کلینیک تامین اجتماعی و خانه‌های متعدد بهداشت است که با گذشته قابل مقایسه نیست.
 
وی در مورد بهبود وضعیت راه‌های شهرستان بافق نیز عنوان کرد: اجرای ۳۵ کیلومتر آسفالت جاده‌های بین مزارع بافق و تبدیل شدن این شهرستان به پایدارترین شبکه برق کشور از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان بافق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
گازرسانی به دهستان کوشک در دهه فجر
 
فرماندار بافق آغاز طرح گازرسانی به دهستان کوشک را از جمله برنامه‌های دهه فجر این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: با افتتاح این طرح، می‌توان گفت که تقریبا تمام مناطق شهرستان بافق از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.
 
زاده‌رحمانی در مورد اقدامات انجام شده در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در حوزه درمان نیز عنوان کرد: امروز ۱۲ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان بافق مشغول به تحصیل هستند.
 
شهرستان فاقد دانشگاه امروز به شهری دانشگاهی تبدیل شده است
 
زاده رحمانی با بیان اینکه شهرستان بافق پیش از این هیچ واحد دانشگاهی نداشته است، گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز این شهرستان با برخورداری از واحدهای مختلف آموزش عالی به شهری دانشگاهی تبدیل شده است.
 
فرماندار بافق در مورد دستاوردهای ورزشی انقلاب اسلامی در شهرستان بافق نیز عنوان کرد: مردم و خیران بافق در امر ورزش مشارکت بسیار خوبی دارند و به واسطه مشارکت مطلوب خیران بومی، امروز بافق به قطب ورزشی استان تبدیل شده است.
 
نرخ بیکاری شهرستان بافق زیر ۱۰ درصد است
 
وی در مورد نرخ بیکاری شهرستان بافق نیز اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بیکاری این شهرستان زیر ۱۰ درصد است و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، دو سوم بیکاران بافقی نیز تا پایان سال جاری با افتتاح پروژه‌های تعریف شده برای ایام دهه فجر، مشغول به کار خواهند شد.
 
زاده‌رحمانی از بافق به عنوان بهشت معادن ایران یاد کرد و افزود: بزرگترین معدن این شهرستان، معدن سنگ آهن مرکزی  است که در کنار این معدن یک مجتمع معدنی متشکل از معادن کوچک و بزرگ فعال شده است.
 
به زودی برای هزار نفر در بافق اشتغالزایی می‌شود
 
وی خاطرنشان کرد: معدن سرب و روی کوشک و برخی معادن و آنومالی های دیگر نیز در این شهرستان قرار دارد و در کنار این معادن ۱۹۲ کارگاه نیز فعال شده است.
 
زاده رحمانی تصریح کرد: با توجه به احداث واحد گندله ۵ میلیون تنی سه چاهون بافق که مراحل آزمایشی و تجهیزات را می گذراند، همچنین ایجاد صنایع معدنی و توسعه صنایع جوار معدنی که از قبل فعال بوده است، به زودی برای هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
 
شهرستان بافق با ۴۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..