افتتاح ۵۰ طرح عمرانی ویژه چهل سالگی انقلاب در یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 50 طرح عمرانی ویژه دهه فجر در یزد افتتاح می‌شود

به گزارش یزدی نیوز«محمدجواد آقایی»  با بیان این که پس از انقلاب اسلامی اقدامات مختلفی در حوزه‌های زیربنایی، کشاورزی، خدمات و صنعت گردشگری انجام شد، اظهار کرد: این اقدامات منجر به رشد و توسعه کشور شده است .

 
وی با اشاره به این که حضور مسئولین باتدبیر عاملی موثر در پیشرفت کشور بوده است، افزود: این امر باعث شده در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور، به ویژه استان یزد شویم .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد مهمترین و ماندگارترین اقدام صورت گرفته در طول چهل سالگی انقلاب را جهانی شدن یزد عنوان کرد و گفت: در ادامه جهانی شدن ضروری است اقدامات بیشتری برای شناخته شدن یزد در دستور کار قرار گیرد .
 
وی با اشاره به این که همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی ۵۰ طرح در زمینه‌های خدماتی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، عمرانی و زیرساختی به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۸۴ میلیارد تومان ایجاد شده است .
 
آقایی بابیان این که طرح‌های افتتاحی برای ۶۵۳ نفر اشتغال مستقیم و برای دو هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند، افزود: طرح‌های ملی با حضور مسئولین کشوری و سایر طرح‌ها نیز به دست مسئولین استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که در حوزه کشاورزی، کشت گیاهان کم آبخواه اولویت است، گفت: با توجه به این که یزد با بحران آب مواجه است کشت‌های گلخانه‌ای بسیار حائز اهمیت است زیرا می‌توان در زمینه صادرات نیز فعالیت کرد .
 
معاون عمرانی فرمانداری در خصوص حوزه صنعت اظهار کرد: در این حوزه صنایعی که آلایندگی کمتری دارند و می توانند بیشترین بهره اقتصادی داشته باشند مورد توجه قرار گرفته اند .
 
وی با بیان این که یزد در مثلث گردشگری قرار دارد و هر ساله جمعی از توریست‌های داخلی و خارجی به این شهر سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات خوبی در زمینه زیرساختی نظیر هتلینگ، بوم‌گردی و رستوران‌های سنتی انجام شده تا بیش از پیش شاهد حضور گردشگران شویم .
 
آقایی افتتاح سالن‌های ورزشی ویژه خانم‌ها و آقایان، افتتاح بناهای تفریحی و سالن کارگران را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: در کنار همه اقدامات در دستور کار، رسانه‌ها باید به بهترین شکل اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند تا همه مردم بتوانند از این خدمات و فرصت ها استفاده کنند .
 
این مسئول در پایان با بیان این که باید همه اقدامات برای حفظ جمعیت روستائیان انجام شود، گفت: اگر روستاها خالی از سکنه شود همه افراد مصرف کننده می شوند بنابراین باید با حمایت از روستانشینان از این خطر بزرگ جلوگیری کنیم .
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..