مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد:

افزایش ۲برابری صنایع کشاورزی در یزد/ایجاد شغل برای ۵ هزار نفر

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان یزد از افزایش دو برابری واحدهای تکمیلی و صنایع تبدیلی کشاورزی در سطح استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا طاقه‌باف اظهار داشت: تاکنون در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ۳۰۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی مستقیم برای ۴ هزار و ۹۵۱ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر، در سطح استان یزد به بهره‌برداری رسیده که موجب جذب بیش از یک میلیون تن ماده خام کشاورزی شده است.

 
وی افزود: در حوزه صنایع لبنی، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، ترمینال‌های ضبط و فرآوری پسته، تولید انواع فرآورده‌های گوشتی و غذاهای آماده و نیمه آماده، تولید انواع فرآورده‌های کنجدی، فرآوری و بسته بندی میوه‌جات و محصولات گلخانه‌ای، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، سایر صنایع فرآوری و بسته بندی از جمله تولید کنسروها، ترشی و شوری‌جات، مربا، پودر ژله و …. همچنین ایجاد انواع سردخانه‌های ذخیره ای نیز اقدامات قابل توجهی را در سطح استان و کشور انجام شده و در هر کدام از این زمینه‌ها، چندین واحد در حال فعالیت هستند.
 
طاقه‌باف افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی رشد دو برابری داشته و تعداد آنها از ۱۴۷ واحد تا پایان‌ دی‌ماه به ۳۰۱ واحد رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: این واحدها اشتغال ۲ هزار و ۲۲۵ نفری در این بخش را به ۴ هزار و ۹۵۱ نفر رسانده‌اند و جذب ماده خام کشاورزی در این واحدها نیز از ۴۴۳ هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده که در اشتغال و جذب ماده خام از سال ۹۲ تاکنون رشد دو برابری مشهود است.
 
طاقه‌باف این رشد چشمگیر در زمینه سرمایه‌گذاری، اشتغال و افزایش جذب و ظرفیت تولید را حاصل برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی همچنین تسهیلات پرداختی توسط دولت دانست.
 
وی از صادرات انواع فرآورده‌های کنجدی، محصولات لبنی به ویژه دوغ و پودر آب پنیر، غذاهای آماده و نیمه آماده از جمله فلافل، الویه و انواع کنسرو گوشت مرغ و ماهی، انواع خشکبار و همچنین میوه‌جات و صیفی‌جات سورت و بسته بندی شده به کشورهای همسایه خبر داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..