مدیرکل هواشناسی استان یزد:

آماده اجرای هواشناسی کاربردی در حوزه معدن هستیم

مدیرکل هواشناسی استان یزد گفت: همانگونه که طرح موفق توسعه هواشناسی کاربردی کشاورزی اجرا شد، آمادگی اجرای هواشناسی کاربردی عمران و به طور مشخص معدن را نیز داریم.

به گزارش یزدی نیوزرضا برهانی  در دومین کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار در استانداری یزد اظهار داشت: یکی از طرح‌های موفقی که هواشناسی در سراسر کشور از جمله استان یزد اجرا کرد، طرح توسعه هواشناسی کاربردی در کشاورزی بود که بازخوردها و نتایج خوبی را نیز به دنبال داشت.

 
وی عنوان کرد: این طرح انگیزه ای برای اجرای این طرح در سایر بخش‌ها شد و مطالعاتی در سایر حوزه‌ها نیز در حال انجام است.
 
مدیرکل هواشناسی استان یزد خاطرنشان کرد: آمادگی اجرای طرح توسعه هواشناسی کاربردی عمران و به طور مشخص در حوزه معدن را داریم و به زودی نیز این طرح را آغاز خواهیم کرد.
 
برهانی یادآور شد: در قالب طرح توسعه هواشناسی کاربردی در کشاورزی، ضمن پیش‌بینی وضعیت هوا، توصیه‌های لازم به کشاورزان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود که این امر خسارات حوزه کشاورزی ناشی از سرمازدگی، گرمازدگی و … را تا حد قابل توجهی کاهش داده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح در حوزه معدن نیز بتواند به کاهش آلودگی هوا به ویژه در زمان وقوع طوفان کاهش دهد.
 
مدیرکل هواشناسی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکسالی های پی‌درپی در استان یزد عنوان کرد: ۱۰۰ درصد مساحت استان یزد درگیر خشکسالی است اما این خشکسالی‌ها درجه‌بندی دارد اما در مجموع، درجات مختلف خشکسالی، سبب شده تا کوچکترین وزش باد در سطح استان، پراکندگی ذرات گرد و غبار را به دنبال داشته باشد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..