در نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات استان

آمادگی دستگاه‌های امدادی یزد برای طرح نوروزی۹۸

برگزاری کلاس امداد، هماهنگی جهت برگزاری مانور زلزله در خوابگاه پسران و دختران دانشگاه یزد، اسکان نوروزی مسافران توسط دانشگاه یزد از مصوبات این نشست اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات استان ضمن تأکید بر ارتباط همه‌جانبه اعضا با یکدیگر گفت:وظیفه اصلی این کارگروه ایجاد توان مضاعف و هماهنگی بیشتر در امداد و نجات در زمان حوادث است و باید در موقعیت های سخت و دشوار کارآمد باشد.

محسن حرازی زاده افزود: در جهت پیشبرد هرچه بیشتر اهداف کارگروه و تسهیل در انجام اقدامات مصوب شده و هماهنگی گسترده‌تر در بحران ها حوادث به ویژه طرح زمستانی، باید کانال‌های ارتباطی همه‌جانبه بین اعضا را افزایش داده و منسجم‌تر کنیم.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد نیز گفت: با موضوعات برنامه ریزی طرح نوروزی۹۸، بازخورد مانورهای انجام شده در سطح استان، برنامه ریزی جهت پشتیبانی منطقه۱۳ تهران برگزار شد،گفت: جمعیت هلال احمر با ۱۶پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی۹۸ مشارکت و برای ۲۵۰نفر دوره بازآموزی برگزار تا نیروهای امدادی و نجاتگران برای آغاز طرح امادگی لازم را داشته باشند.
زارع سروی اظهار داشت: با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد باید توجه خاصی به خصوص در برگزاری مانورها در این شهرستان داشت.
وی گفت: در هلال احمر و دستگاه های اجرایی تعداد برگزاری مانورها بسیار خوب است اما باید در کیفیت ان تلاش بیشتری شود.
برگزاری کلاس امداد و کمک های اولیه برای عوامل اجرایی نوروز، پلیس، اداره راه، هماهنگی جهت برگزاری مانور زلزله در خوابگاه پسران و دختران دانشگاه یزد، اسکان نوروزی مسافران توسط دانشگاه یزد، اماده باش بودن شرکت گاز بصورت ۲۴ساعته، ساماندهی مانورهای امداد و نجات در ادارات، از مصوبات دیگر سومین نشست این کارگروه بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..