سومین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات استان یزد:

دستگاه های امدادی برای طرح نوروزی ۹۸ آماده می‌شوند

سومین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات استان یزد با موضوع برنامه ریزی جهت آمادگی دستگاه های امدادی برای طرح نوروزی 98 با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و اعضای این کارگروه تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این نشست که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر یزد برگزار شد، به آموزش امداد و کمک های اولیه برای تمام اقشار مردم اشاره کرد و گفت: در جهت پیشبرد هرچه بیشتر اهداف کارگروه و تسهیل در انجام اقدامات مصوب شده و هماهنگی گسترده‌تر در بحران ها حوادث به ویژه طرح زمستانی، باید کانال‌های ارتباطی همه‌جانبه بین اعضا را افزایش داده و منسجم‌تر کنیم .

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در این نشست ضمن تأکید بر ارتباط همه‌جانبه اعضا با یکدیگر اظهار کرد:وظیفه اصلی این کارگروه ایجاد توان مضاعف و هماهنگی بیشتر در امداد و نجات در زمان حوادث است و باید در موقعیت های سخت و دشوار کارآمد باشد.

زارع سروی معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد در ادامه این نشست با بیان اینکه سومین نشست کارگروه امداد و نجات با موضوعات برنامه ریزی طرح نوروزی ۹۸ ، بازخورد مانورهای انجام شده در سطح استان ، برنامه ریزی جهت پشتیبانی منطقه ۱۳ تهران برگزار شد،گفت : جمعیت هلال احمر با ۱۶ پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی ۹۸ مشارکت و برای ۲۵۰ نفر دوره بازآموزی برگزار تا نیروهای امدادی و نجاتگران برای آغاز طرح امادگی لازم را داشته باشند .

معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد عنوان کرد : با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد باید توجه خاصی به خصوص در برگزاری مانورها در این شهرستان داشت.

وی گفت : در هلال احمر و دستگاه های اجرایی تعداد برگزاری مانورها بسیار خوب است اما باید در کیفیت ان تلاش بیشتری شود.

برگزاری کلاس امداد و کمک های اولیه برای عوامل اجرایی نوروز (پلیس ،اداره راه و …) ، هماهنگی جهت برگزاری مانور زلزله در خوابگاه پسران و دختران دانشگاه یزد ، اسکان نوروزی مسافران توسط دانشگاه یزد ،اماده باش بودن شرکت گاز بصورت ۲۴ ساعته ، ساماندهی مانورهای امداد و نجات در ادارات، از مصوبات دیگر سومین نشست این کارگروه بود.

بخش نظردهی بسته شده است..