مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد:

مرکز یزدشناسی در خانه وزیری افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از افتتاح مرکز یزدشناسی در خانه وزیری به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعباس ملازینلی صبح امروز در نشستی خبری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های دهه فجر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: به دلیل تقارن ایام دهه فجر با ایام فاطمیه، شادمانه‌های چهلمین سالگرد انقلاب از ۲۲ تا پایان بهمن‌ماه اجرا می‌شود.

 
وی با اشاره به تقویم برنامه‌های دهه فجر افزود: در نخستین روز از ایام دهه فجر که با روز جمعه مصادف شده است، مراسم باشکوه دعای ندبه در حسینیه آقا برگزار می‌شود که این مراسم در شبکه اول سیما به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.
 
اجرای سرودهای انقلابی و نمایش‌ در خیابان‌های یزد
 
ملازینلی همچنین از اجرای سرودهای انقلابی با محتوای ملی و مذهبی در سطح شهر یزد خبر داد و بیان کرد: نمایش‌های خیابانی نیز با محوریت اعتیاد، هم‌گرایی خانواده و … در قالب جشنواره چتر زندگی در طول ایام دهه فجر اجرا خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: برای ایجاد حال و هوای روزهای انقلاب در خیابان‌های شهر، موسیقی زنده در معابر پرتردد یزد اجرا می‌شود و برای کودکان نیز جشنواره نقاشی در نظر گرفته شده است.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی، راه‌اندازی کتابخانه سیار اتوبوسی، جشن چهل‌سالگی پیروزی انقلاب در میدان آزادی یزد، اجرای نمایش «زدگی» به مدت ۲۰ شب و … را نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر برشمرد.
 
سلسله شب‌های فرهنگی یزد برگزار می‌شود
 
ملازینلی همچنین از برگزاری مراسم سلسله شب‌های فرهنگی یزد خبر داد و یادآور شد: تاکنون شش شب از این برنامه اجرا شده و هفتمین شب این برنامه نیز با عنوان «فرهنگ و انقلاب» با حضور مهمانان کشوری و مخاطبان ویژه برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: در حوزه برنامه‌های اجتماعی دهه فجر نیز جشنواره طنز و استنداپ به منظور کشف استعدادها در این حوزه پیش‌بینی شده که حضور تمام اقشار با گروه‌های سنی مختلف در آن آزاد است.
 
ملازینلی، مراسم پرده‌خوانی به سبک و سیاق نقالی در ۱۰ محله یزد، برگزاری جلسات فرشتگان خدا ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به منظور آشنایی با مسائل اجتماعی از نگاه دین، جشنواره موسیقی کویرنشینان و … را نیز از دیگر برنامه‌های حوزه اجتماعی در دهه فجر برشمرد.
 
امکان معرفی جاذبه‌های تاریخی شهر جهانی یزد فراهم شد
 
وی با اشاره به رویدادهای خوبی که در حوزه گردشگری یزد اتفاق افتاده است، افزود: امکان معرفی جاذبه‌های تاریخی شهر جهانی یزد در یک انجمن جهانی فراهم شده و در صدد هستیم از این امکان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.
 
ملازینلی خاطرنشان کرد: انجمن شهرهای جهانی در لهستان تشکیل شده که قرار است با برگزاری یک مسابقه، جاذبه‌های گردشگری شهرهای جهانی دنیا را در قالب یک فیلم پنج دقیقه‌ای به مسابقه و سپس به نمایش بگذارد.
 
وی با اشاره به اینکه یزد تنها شهر جهانی ایران است، افزود: علاقمندان در رده سنی ۱۶ تا ۲۱ سال از سراسر کشور می‌توانند با تهیه یک فیلم پنج دقیقه‌ای از جاذبه‌های گردشگری یزد و ارسال آن به این انجمن در این مسابقه جهانی شرکت کند.
 
ملازینلی تاکید کرد: علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسابقه می‌توانند به سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد مراجعه کنند.
 
مرکز برندسازی شهر یزد در حوزه گردشگری راه اندازی می شود
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد همچنین از افتتاح مرکز یزدشناسی در خانه وزیری، افتتاح مرکز برندسازی شهر یزد در حوزه گردشگری در فرهنگسرای شهید حسن‌پور و یزدگردی ویژه کودکان مدارس نیز به عنوان برنامه‌هایی یاد کرد که قرار است در ایام دهه فجر اجرا شود.
 
وی همچنین از افتتاح زمین ورزشی درون محله‌ای، زمین‌های والیبال و فوتبال ساحلی در یکی از محلات یزد، پیست دوچرخه سواری و فوتبال و والیبال ساحلی و بسکتبال ویژه بانوان در منطقه آزادشهر، افتتاح زمین چمن مصنوعی در محله سید گلسرخ به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.
 
ملازینلی یادآور شد: ۱۰ خانه ورزشی نیز در محله‌های یزد راه‌اندازی می‌شود که در این طرح با تجهیز حیاط مدارس، امکان استفاده از این فضاها برای تمام اهالی محله فراهم می‌شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..