برگزاری همایش مدیریت جهادی در مهریز

تدوین فرهنگ جهادی وبازآفرینی و الگوسازی مدیریت جهادی از اهداف برگزاری این همایش بود.

به گزارش یزدی نیوز، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت:شهرستان مهریز یکی از شهرستان های پیشرو در فرهنگ مدیریت جهادی هست و در عرصه کشاورزی و مباحث مرتبط با کشاورزی فعال و برتر بوده است.

 
حجت الاسلام موسوی افزود:از جمله اهداف برگزاری این همایش این هست که بتوانیم آنچه که در این شهرستان در بحث کشاورزی و دام وطیوراتفاق افتاده،به سمع و نظر مردم برسانیم.
 
سجادی پور مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان در بیان ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان مهریز که نقش بسزایی در تولید اقلام اساسی و خودکفایی استان یزد دارد، گفت:شهرستان مهریز در تولیدات تخم مرغ و تولید شیر در جایگاه بالای استان قرار دارد و مهریز در حوزه باغبانی در تولیدات پسته جایگاه دوم استان را دارد و با این ظرفیت بالا در بحث تولید و فرآوری می تواند کمک به توسعه بخش کشاورزی استان داشته باشد.
 
سجادی پور افزود:و این جایگاه شهرستان  نشان از این هست که شهرستان مهریز ظرفیت بسیار بالایی در تولیدات بخش کشاورزی و بویژه دامپروری داردوبعد از تجربه ۴۰ ساله باید در کنار توفیقاتی که کسب کرده ایم، نقاط ضعف، غفلت ها و کم کاری ها را مورد توجه قرار دهیم و در مسیر توسعه، یکی از نقاط ضعف، عدم توسعه مشاغل خرد اقتصادی در روستاها است که موجب می شود روستاییان برای خرید اقلام ضروری خود به شهر مراجعه کنند
 
حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز بر استفاده از دانش و علم نوین کشاورزی و استفاده صحیح از مانبع آبی تاکید کرد و افزود:کشاورزان با تکیه بر علم وآگاهی، کشاورزی را ترویج دهند و کشاورزان شهرستان واقعا درخواست مباحث نوین و آموزشی را از جهاد کشاورزی داشته باشند.
 
محی الدینی با اشاره به کمبود آب در استان یزد ودر مصرف و استفاده بهینه از آب تصریح کرد:دربحث آب دیدمان به آینده باشد و فقط جلو پایمان را نگاه نکنیم و از مصرف بی حدو مرز آب خودداری کنیم و به فکر فرزندان آینده باشیم.
 
محی الدین افزود:برداشت بی‌رویه آب به‌وسیله حفر چاه‌های غیرمجاز و کشیدن آب‌های زیرزمینی که هیچ بازدهی ندارد منجر به نابود شدن هکتارها زمین شده است که باید مسئولین با جدیت با این مسئله برخورد قانونی کنند.
 
در پایان این مراسم از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات دامی و زراعی نمونه شهرستان مهریز طی آئینی تجلیل شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..