مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به ادبیات و قصه‌گویی در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بر ضرورت توجه جدی به ادبیات و قصه‌گویی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی هامانه  در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قصه گویی چله انقلاب که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در شهرستان تفت برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از رویدادهای مهم ادبی استان است زیرا زبان قصه زبان موفقی برای انتقال ارزش‌های دینی، اخلاقی و انقلابی به نسل جوان است.

 
وی با بیان اینکه جامعه ما طی دو دهه اخیر متفاوت شده است، افزود: تا ۲۰ سال پیش، جهانی صنعتی و کشاورزی داشتیم که ارتباطات در آن یک سویه بود اما امروز جامعه ای اطلاعاتی داریم که جامعه ای دو سویه است و یکی از مهمترین ویژگی‌های چنین جامعه‌ای، متفاوت بودن نظام آموزشی است.
 
خامسی هامانه عنوان کرد: نظام آموزشی در جامعه‌ای که ابزارهای اطلاع‌رسانی در آن متفاوت از گذشته است، نقش قصه گویی به عنوان یکی از ابزارهای موفق در برقراری ارتباطات اهمیت جدی پیدا می کند زیرا انسانها در هر دوره ای به بحث قصه و قصه گویی علاقه داشته اند و به نظر می رسد پیشرفت علم نه تنها اهمیت قصه را کاهش نداده بلکه به اهمیت آن افزوده است.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار یزد با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی چله انقلاب افزود: در این جشنواره قصه و قصه گویی در انتقال مفاهیم ارزشی و میهنی نقش مهمی دارد زیرا بسیاری از پیام‌ها برای نسل جدید با زبان ساده قابل درک نیست اما در قالب قصه، مفاهیمی همچون وطن دوستی، ظلم ستیزی و .. قابل درک است.
 
وی تاکید کرد: به طور قطع این پیام‌ها از طریق قصه‌گویی راحت‌تر قابل انتقال است زیرا قصه اثرگذارترین شکل هنر است و به قولی، قصه گویی هنر برقراری ارتباط قلب‌ها است.
 
خامسی هامانه افزود: یکی از نقش‌های ادبیات پایداری، انتقال مفاهیم پایداری به نسل جدید است و این نقش تازه ای نیست و شاید قدیمی‌ترین شکل آن در قرآن و داستانهای قرآنی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: علت اینکه قصه گویی جهانی شده و پیام پایداری و مقاومت نه تنها در ایران که در جهان فراگیر شده، به فطری بودن قصه باز می‌گردد.
 
خامسی هامانه یادآور شد: ما در تمام انقلاب ها و از همه مهمتر انقلاب اسلامی ایران نقش ادبیات و قصه را در انتقال مفاهیم و ارزش ها بسیار اثرگذار می بینیم و گرچه از قدیم الایام در ایران توجه به بخش ادبیات و قصه برای انتقبال مفاهیم همیشه وجود داشته و حتی تاریخ ساز بوده اما این مهم در انقلاب اسلامی به شکل جدی‌تری وجود داشته و امروز نیز باید برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی به بحث قصه‌گویی توجه ویژه کرد.
 
وی تاکید کرد: امروز قصه پردازان باید بدانند که در جامعه بنابر تعهد اجتماعی خود باید به مسائل مختلف ورود کنند و در قالب قصه یک اصلاحگر باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..