پیشرفت ایران اسلامی در زمینه کشاورزی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه پیشرفت ایران اسلامی در زمینه کشاورزی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست گفت: توسعه مشاغل خُرد اقتصادی در روستاها بسیاری از مشکلات مردم این مناطق را حل می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزسید جمال سجادی پور در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد مهریز برگزار شد با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از مواردی که در کشور باید مورد توجه قرار گیرد، شناسایی نقاط ضعف و غفلت‌ها و بکارگیری روش‌های در جهت پیشرفت هر چه بیشتر کشور است.

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در مسیر توسعه، یکی از نقاط ضعف کشور در عدم توسعه مشاغل خرد اقتصادی در روستاها است افزود: اگر این کار انجام می‌شد بسیاری از مشکلات مناطق روستایی حل و مردم این مناطق مجبور نبود برای خرید و تأمین مایحتاج مورد نیاز خود به شهرها بیایند.
 
وی در ادامه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: اگر امروزه به آماری در که در تولیدات زراعی قبل و بعد از انقلاب ارائه می‌شود توجه کنیم، تفاوت‌ها را به خوبی احساس می‌کنیم به این صورت که در سال ۵۷ حدود ۲۷ هزار تن تولیدات زراعی در کشور داشتیم ولی طبق آماری که در سال ۹۶ ارائه شد، این میزان به ۵۰۰ هزار تن افزایش یافته است.
 
سجادی پور اضافه کرد: در قبل از انقلاب، تولیدات باغی و تولید گوشت مرغ نیز افزایش چشم گیری داشته‌اند به این صورت که در سال ۵۷ در تولیدات باغی ۲۸ هزار تن بوده ولی در سال ۹۶ به ۱۰ برابر یعنی ۲۸۰ هزار تن افزایش یافته است و همچنین در تولید گوشت مرغ قبل از انقلاب آمار ۱۸ هزار تن را داریم که سال ۹۶ به ۶۲ هزار تن رسیده است که نشان می‌دهد که در همه بخش‌ها با پیشرفت‌های چشمگیری روبه رو بودیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه امروزه ۴۷۰ هزار تن تولیدات گلخانه‌ای در استان داریم گفت: در مبحث تأمین نهاده‌ها امروزه ۱۲۰۰ تن نهاده وارد یزد می‌شود و به ازای آن ۴۰۰ تن تولیدات دامی در استان شکل می‌گیرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..