معاون اقتصادی استاندار یزد:

توجه به یکپارچه سازی بسترهای تحقق دولت الکترونیک در استان/دفاتر پیشخوان به چابک سازی دولت کمک کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر ضرورت توجه به یکپارچه سازی بسترهای تحقق دولت الکترونیک در استان اشاره و بیان کرد:دفاتر پیشخوان به چابک سازی دولت کمک کنند.

به گزارش یزدی نیوزسومین همایش دفاتر پیشخوان دولت و دستگاه های خدمات دهنده استان یزد با حضور «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و « علی فلاح» دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت در سالن اجتماعات بنیاد نخبگان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:در موضوع دفاتر پیشخوان چند ضلع درگیر هستند،یکی سیاست گذاری های کلان کشور که ضروریست عمده آن در قوانین مجلس یا لوایحی که دولت طرح می کند به ساختارهایی  برسد تا تصمیم ها و راهبردهای موجود را تسهیل نماید.
«علی زینی وند»  بر اهتمام ویژه دستگاه های دولتی نسبت به تحقق موضوع برون سپاری تاکید و افزود: به صورت سنتی دولت محور شده ایم  که فرهنگ دولت محوری  ویژگی نامناسب کشورهای در حال توسعه است و از سوی دیگر برای واگذاری اختیارات;مردم نیز از لحاظ فرهنگی و باور به حضور در دستگاه  های دولتی مقاومت می کنند.
زینی وند بیان کرد:برخی موانع ذهنی و تاریخی اجازه نمی دهد مسئولیت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و لازم است با تقویت تسلط مدیران به مولفه های ارتباطات نوین،فرهنگ سازی و تصویب قوانین قاطع در این حوزه به رفع موانع پرداخت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد اظهار داشت:ضلع دیگر  این موضوع دستگاه های متولی از جمله وزارت ارتباطات و واحدهای زیرمجموعه هستند که در راهبری،تسهیلگری و تدوین لوایح و طرح های کارشناسی برای روان سازی این فعالیت ها نقش چشمگیری دارند.
وی افزود: و در ضلع دیگر دفاتر پیشخوان نیز نقش مهمی دارند که تیم های مدیریتی این دفاتر،انجمن ها و صنوف چه باوری نسبت به  شرایط ارتباطات و دنیای آینده داشته باشند و بر محور آینده پژوهی و تجارت موفق دنیا در این حوزه کار کنند.
معاون اقتصادی استاندار بر اهمیت کیفی سازی خدمات و رضایت ارباب رجوع اشاره و  خاطرنشان کرد:خوشبختانه فضای  تقویت آگاهی عمومی نسبت به دولت الکترونیک در کشور ایجاد شده است و این موضوع کمک می کند حتی در آینده و با تغییر دولت ها  سیاست و  جریان دولت الکترونیک با انحراف مواجه نشود. 
زینی وند گفت:لازم است استان یزد با حذف بخشی نگری و حرکت جدی به سمت یکپارچه سازی ،با رویکردی آینده نگرانه بروزرسانی  بسترهای تحقق دولت الکترونیک را مورد توجه قرار دهد و دفاتر پیشخوان  نیز  در دل دولت الکترونیک تعریف و  به چابک سازی  فعالیت ها کمک کنند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..