تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها

در نشست کارگروه تخصصی آمایش سرزمین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوز در نشست کارگروه تخصصی آمایش سرزمین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۵ روستای شهرستانهای اشکذر، بافق و بهاباد مشتمل بر روستاهای ابراهیم آباد، اسلام آباد، صدر آباد، شمسی، شرف آباد، باجگان، برکوئیه، بساب، دولت آباد، شیطور، آسفیج، بنستان، بنیز، کویجان و وحدت آباد مورد بررسی قرار گرفت.

 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این جلسه توسعه روستاها با نگاه به روستا و متناسب با ساختار و ویژگی های جامعه روستایی استان، مشخص شدن ماموریت روستاهای استان در زمینه های حفظ محیط زیست، گردشگری، جلوگیری از بیابان زایی، و کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و هدف از تشکیل این گونه جلسات را شناسایی بهتر این ماموریت ها دانست.
 
سید مجتبی حسینی پور برگزاری جلسات آمایش را تکلیف قانونی دانست و خاطرنشان ساخت در کنار فعالیت های اصلی برای ایجاد اشتغال روستایی، فعالیت های پشتیبان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
این مقام مسئول از لزوم حرکت به سوی تولید اشتغال برای تحصیل کردگان، استارت آپ ها، خدمات برتر، صنایع های تک و کم آب بر و سازگار با محیط زیست و اقلیم استان خبر داد.
 
در این نشست یکی از مشاوران طرح، با برشمردن مزیت های نسبی روستاهای هدف و چشم انداز پیش روی آن ها راهبردها و طرح های پیشنهادی خود (شامل عنوان طرح، محور تولید/خدمات، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای هر طرح و پیش بینی میزان اشتغال ایجاد شده به ازای هر طرح) برای هر یک از آن روستا ها را بیان کرد.
 
در این نشست نمایندگان فرمانداری شهرستان های بهاباد و اشکذر به بیان مشکلات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود در مورد گزارش ارائه شده توسط مشاور پروژه پرداختند .در ادامه مسئولان مرتبط شامل نماینده اداره کل محیط زیست استان یزد، نماینده اداره کل منابع طبیعی استان یزد، نماینده شرکت برق منطقه ای استان یزد، نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، نماینده اداره کل پست استان یزد، نماینده اداره کل مسکن و شهرسازی استان یزد، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان یزد و نماینده شرکت آب منطقه ای استان یزد نظرات کارشناسی خود را بیان کردند.
 
همچنین مقرر شد تا اعضاء پیشنهادات تکمیلی خود را ظرف مدت یک هفته بمنظور جمع بندی و ارائه به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه کنند.
 
چهارمین نشست کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان با دستور بررسی برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستای منتخب استان به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..