به منظور اجرای قطار شهری و حومه یزد؛

شورای شهر یزد با یک شرکت چینی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

سخنگوی شورای شهر یزد از امضای تفاهم‌نامه همکاری شورای شهر یزد با یک شرکت چینی به منظور اجرای قطار شهری و حومه یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه علنی شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران از حضور مدیران یک شرکت چینی سازنده تجهیزات قطار در یزد خبر داد و اظهار داشت: مسئولان این شرکت با شورای شهر یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 
وی بیان کرد: شیوه همکاری در این طرح به صورت فاینانس است که باید با حمایت دولت انجام شود.
 
عباسی هرفته خاطرنشان کرد: باید ضمن آماده سازی‌ زیرساخت‌های اجرای این طرح، مناطق مورد نظر به صورت صاف و آماده، تحویل شرکت چینی داده شود.
 
مدیر این شرکت چینی در جلسه شورای شهر از آمادگی همکاری با شهر یزد در اجرای قطار شهری خبر داد و اظهار داشت: در زمینه تراموا علاقمند به همکاری با یزد هستیم.
 
یینگ چن خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نیز به همین منظور به یزد سفر کردیم و بازدیدی انجام شد اما هیچ پیگیری برای انجام کار صورت نگرفت.
 
وی ادامه داد: باید در زمینه تراموا و قطار شهری جلسه کارشناسی برگزار شود و پس از آن طرح کلی ارائه شود و پس از آن ما آمادگی داریم همکاری با شهر یزد را دنبال کنیم.
 
رئیس شورای شهرستان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: پیش بینی ما این است که برای اجرای این طرح حدود ۱۱۰ کیلومتر در فاز اول و برای فاز دوم بین بافق و تفت انجام شود.
 
حمیدرضا قمی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و در صورت آمادگی شرکت چینی، می‌توان از تسهیلات خارجی برای اجرای این طرح استفاده کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..