۳۴ روستا ، مشمول پرداخت زکات

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت : 590 مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری می کنند .

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی مشعل چی با اشاره به اینکه خرما، گندم و کشمش بیش‌ترین اقلام مشمول زکات در استان یزد است افزود : از ۷۶۸ روستا در استان ۳۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

 
غلامرضا مشعل چی، افزود: مردم نیکوکار استان یزد در ۹ ماهه نخست امسال ، هشت میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند، که ۹۴ درصد زکات پرداختی مستحب و شش درصد واجب بوده است.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ،  بابیان اینکه ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی همچون مسجد، حسینیه و فاطمیه هزینه شده است گفت : ۴۰ درصد از زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، ۲۴ درصد جهیزیه، ۱۷ درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی ، ۱۰ درصد امور درمانی، هشت درصد امور تحصیلی و یک درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود افزود : پارسال مردم نیکوکار استان یزد ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.
 
مشعل چی ادامه داد: مردم نیکوکار استان یزد، در ۹ ماهه نخست امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد ۳۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند، این در حالی است که ۳۷.۵ درصد کمک‌های اهدایی در قالب طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان در زمینه تأمین جهیزیه، درمان، خرید و ساخت مسکن، اشتغال نیازمندان، معیشت و امور فرهنگی و تحصیلی، ۲۵.۵ درصد زکات واجب و مستحب و کفاره، ۲۰ درصد در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین و ۱۷ درصد صدقه بوده است.
 
وی افزود : ۵۷ هزار و ۹۷۲ نیازمند از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۵۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و ۹ هزار خانوار با جمعیت ۱۸ هزار و ۹۱۷ به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..