معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌تاکید کرد:

ضرورت توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی در مدارس استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد یکی از دلایل بیکاری در استان را عدم توجه به آموزش های مهارتی دانست و بر ضرورت توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در مدارس و مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز همایش مشترک آموزش و پرورش ‌استان با شرکت شهرک های صنعتی و آیین افتتاح این دفتر همکاری با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "عبدالرسول عمادی" سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، جمعی از مدیران کشوری و مسئولان استان در شهرک صنعتی یزد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(‌س) و روز پرستار، ‌گفت: آموزش های فنی و حرفه ای بستر مناسبی برای اشتغال زایی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
"‌علی زینی وند"‌ با اشاره به ضرورت ارتباط آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای با سازمانهای مرتبط با حوزه کار و واحدهای صنعتی، ادامه داد: باید برنامه ای مدون برای تقویت این بخش وجود داشته باشد تا از جوانان شایسته در حوزه صنعت بهره گرفته شود.
وی افزود: در استان یزد یکی از حوزه هایی که کمتر به آن توجه شده، حوزه مهارت آموزی است ‌و یکی از دلایل دو رقمی شدن نرخ بیکاری در استان عدم توجه به آموزش های مهارتی است که ضرورت دارد توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در مدارس و مراکز آموزش عالی مورد توجه جدی قرار گیرد.
زینی وند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در کلیدواژه های خود توانسته به درک قابل توجهی از مهارت آموزی و آموزش های تخصصی دست یابد و اگر می خواهیم انقلابی در نظام آموزشی کشور ایجاد کنیم لازم ا‌ست بخش قابل توجهی از بودجه کشور در حوزه آموزش به سمت آموزشهای مهارت آموزی سوق داده شود و در ایجاد شغل نیز به سوی مشاغل نو و دانش بنیان حرکت کنیم.
 
 
محوریت مهارت آموزی در آموزش دانش آموزان
 
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن تأکید بر اجرا کردن اهداف و برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با محوریت مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانش آموزان، گفت: اقتضائات این سند رویکرد حافظه محوری و کنکور نیست.
"‌عبدالرسول عمادی" به نبودن توازن در جایگاه کمی و کیفی دانشجو در رشته های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در ایجاد رشته ها به صورت کمی و پرداختن به آنها به صورت کیفی در آموزش عالی دچار مشکل هستیم و اثرات آن در جامعه مشهود است.
عمادی همچنین توجه به جنبه‌های متعدد تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ضروری دانست و از مدیران آموزش و پرورش استان ‌خواست از همه جنبه ها به تربیت دانش آموزان اهتمام ورزند.
گفتنی است در پایان این مراسم از خیر "هنرستان شهرک صنعتی ‌طراز"، مدیر و هنرجویان برتر این هنرستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..