مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

کنکاش در معضلات اجتماعی نقش‌آفرینی مشاوران مدارس را می‌طلبد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در کارگاه آموزشی و توجیهی مشاوران و متخصصان حوزه مشاوره استان گفت: مغفول نماندن موضوعات اجتماعی از دید مسئولان، لازمۀ نقش‌آفرینی مشاوران مدارس است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در کارگاه آموزشی توجیهی «طرح توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان، والدین، کارکنان»، مشاوران مدارس را یکی از بخش‌های تأثیرگذار جامعه خطاب کرد و گفت: نقش مشاوران مدارس در ارتقای سواد اجتماعی کودکان این سرزمین مهم و قابل تأمل است.

«فخرالسادات خامسی هامانه افزود»: در گذشته رویکردی صرفأ آموزشی در آموزش و پرورش دیده می‌شد اما اکنون این وزارتخانه رویکردی جدید به موضوعات آموزشی و اجتماعی اتخاذ کرده که این دیدگاه ستودنی است.
به گفتۀ وی، طرح نماد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و تأکید در این طرح این است که در کنار ابعاد آموزشی، دیگر ابعاد رشد دانش‌آموزان نیز در نظر گرفته شود؛ چراکه غفلت این سازمان از موضوعات جانبی آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای استان خواهد داشت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد رویکرد جدید آموزش و پرورش را همسو با برنامه‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دانست و گفت: اگر نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد) به درستی انجام شود، آینده شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
خامسی به بیان انتظار خود از مشاوران مدارس پرداخت و خطاب به آنها گفت: انتظار ما از مشاوران مدارس فراتر از یک مشاور آموزش و پرورش است زیرا این افراد با بخشی از جامعه در ارتباط هستند که مسئولان با آنها در ارتباط نیستند از این‌رو، اگر مشاوران همراه با برنامه‌های دولت نباشند بعضأ معضلات اجتماعی از دید ما مغفول می‌ماند.
وی ادامه داد: نوجوانان و کودکان در دسترس آموزش و پرورش به ویژه مشاوران هستند؛ از این‌رو، نگاه ما به این سازمان صرفأ نگاه آموزش و پرورشی نیست؛ بلکه رویکرد اجتماعی است و امیدواریم با حضور واقعی و نقش‌آفرین مشاوران، دانش‌آموزان نیز در این زمینۀ اجتماعی تقویت شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص انجام کار فوق‌العاده در حوزۀ آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای مردمی و نیز ورود به کارهای فوق العاده در اولویت نظام قرار گرفته و در این باره شورای اجتماعی کشور راه‌اندازی شد.
وی در مورد جایگاه شورای اجتماعی کشور گفت: سازمان امور اجتماعی کشور یکی از سازمان‌های وزارت کشور و زیرمجموعه معاونت اجتماعی این وزارتخانه است و زمانی این شورا تشکیل شد که بحث معضلات اجتماعی در کشور تشدید شد.
خامسی تصریح کرد: دستور تشکیل سازمانی فراقوه‌ای برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری صادر شده که هدف آن، شناسایی و بررسی آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بروز آسیب‌ها و ریشه‌کنی آن است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار امیدواری کرد که نقش‌آفرینی مشاوران مدارس در ارتقای رشد اجتماعی دانش‌آموزان منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..